۱۲ تیر ۱۴۰۲، ۱۲:۴۲
کد خبرنگار: 2205
کد خبر: 85158386
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

حجاج خراسان جنوبی از ۱۶ تیر باز می‌گردند

۱۲ تیر ۱۴۰۲، ۱۲:۴۲
کد خبر: 85158386
حجاج خراسان جنوبی از ۱۶ تیر باز می‌گردند

بیرجند - ایرنا - مدیرکل فرودگاه‌های خراسان جنوبی گفت: عملیات بازگشت حجاج استان از ۱۶ تیر آغاز می‌شود و فرودگاه بین‌المللی شهید کاوه بیرجند برای استقبال از زائران خانه خدا آمادگی کامل دارد.

عظیم طهماسبی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: بازگشت حجاج از عربستان به خراسان جنوبی تا ۱۹ تیر ماه جاری ادامه خواهد داشت.

وی بیان کرد: اولین پرواز برگشت حج تمتع امسال ساعت ۱۰:۳۰ روز جمعه در فرودگاه بیرجند به زمین می‌نشیند و طبق برنامه اعلامی، عملیات بازگشت حجاج فشرده‌تر از عملیات رفت خواهد بود.

مدیرکل فرودگاه‌های خراسان جنوبی گفت: فرودگاه بیرجند در این چهار روز میزبان ۹ پرواز ایران ایر خواهد بود و با توجه به برنامه‌ریزی انجام شده برای انجام به موقع پروازها، امیدواریم در ورود پروازهای حامل حجاج تاخیر چندانی نداشته باشیم.

وی از آمادگی کامل و شبانه‌روزی عوامل فرودگاهی برای استقبال از زائران خانه خدا خبر داد و افزود: مراسم استقبال از حجاج در محل فرودگاه انجام می‌شود اما درخواست ما این است که با توجه به فشردگی پروازها با کمترین تعداد انجام شود.

طهماسبی اظهار داشت: با برگزاری جلسات و اخذ تدابیر مناسب برای انجام هرچه بهتر عملیات بازگشت حجاج، هماهنگی لازم با نهادهای مستقر در فرودگاه انجام شده است و تلاش می‌شود روند تحویل بار و خروج از فرودگاه تسهیل و تسریع شود.

وی گفت: اقدامات مناسبی در راستای ارتقای سطح کیفی خدمات به حجاج از جمله آماده‌سازی تجهیزات ترمینالی، آماده‌سازی تسمه نقاله‌ها، تامین چرخ دستی، افزایش تعداد کارکنان پلیس، گذرنامه، پایگاه امداد، خدمات و باربری صورت گرفته است.

مدیرکل فرودگاه‌های خراسان جنوبی ادامه داد: همچنین اکثر حجاج بار خود را از مجموعه فرودگاه تحویل خواهند گرفت.

۲ هزار و ۸۱ زائر خانه خدا از خراسان جنوبی در بازه زمانی ۱۳ تا ۱۶ خرداد امسال از طریق فرودگاه بیرجند به جده اعزام شدند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha