۱۲ تیر ۱۴۰۲، ۱۴:۳۹
کد خبرنگار: 1197
کد خبر: 85158578
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

تعداد کرسی های آزاد اندیشی در دانشگاه ها کم است

همدان - ایرنا- دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی تاکید کرد که تعداد کرسی های آزاد اندیشی در دانشگاه ها کم است و باید نسبت به افزایش این کرسی ها در مراکز علمی و دانشگاهی اهتمام بیشتری ورزید.

حجت الاسلام عبدالحسین خسرو پناه روز دوشنبه در نشست هم اندیشی با جمعی از روسا ، اعضای هیات علمی و استادان دانشگاههای استان همدان اظهار داشت: مجموعه دانشگاه های هر استان باید یک هیات اندیشه ورز برای رسیدگی و بررسی مسائل دانشگاههای استان در دو زمینه علم و فناوری و مسایل فرهنگی دانشگاه تشکیل دهند.

وی ادامه داد: هیاتهای اندیشه ورز باید بتوانند در مسایل مربوط به حکمرانی و حل مشکلات جامعه دانشگاهی حضور فعال داشته باشند.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی درباره مشکلاتی که برخی دانشگاهها به آن دچار هستتند، یادآور شد: عمده این مشکلات از طریق وزارتخانه مربوطه قابل حل است اما برخی مسائل باید در شورای عالی انقلاب فرهنگی مطرح و بررسی شود.

وی تاکید کرد: هیات های اندیشه ورز هر استان می توانند پیشنهادهای خود را برای طرح و تصویب به شورای عالی انقلاب فرهنگی ارائه کنند.

حجت الاسلام خسروپناه گفت: امروزه تغییراتی که در فضای علمی جهان در موضوعات مختلف در حال رخ دادن است از جمله در هوش مصنوعی ، سلول های دانش بنیان ، اقتصادشناختی، روانشناسی و آینده نگری اقتضا می کند دانشگاهها باید در این زمینه ها پیشتاز باشند.

وی ادامه داد: سند توسعه جامع هوا و فضا در کشور با همکاری وزارت ارتباطات ، هوا و فضای سپاه و وزارت دفاع ۱۰۰ درصد اجرایی شده است.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی اظهار داشت: سند ملی گیاهان دارویی و طب سنتی را هم تنظیم کرده ایم و در این زمینه در جهان رتبه چهارم را داریم.

وی یادآور شد: در طب سنتی تا قرن دوازدهم همواره رشد داشته ایم اما از ابتدای دوران پهلوی اول، مجریان طب سنتی تهدید به زندان می شدند.

حجت اسلام خسروپناه تاکید کرد: آئین نامه مربوط به دانشگاه فرهنگیان از اولویت های شورا یعالی انقلاب فرهنگی است.

وی همچنین وضعیت اطلاع رسانی از عملکرد شورای عالی انقلاب فرهنگی در سطح جامعه را ضعیف دانست.

حجت الاسلام خسروپناه گفت: شورای عالی انقلاب فرهنگی دستگاه راهبردی است نه اجرایی، این شورا وظیفه سیاست گذاری دارد، مجلس باید تنظیم گری کند و مسئولان دستگاههای اجرایی نیز وظیفه تصدی گری دارند.

وی ادامه داد: شورای عالی انقلاب فرهنگی چهار ستاد دارد که شامل علم و فناوری ، فرهنگی و اجتماعی ، تعلیم و تربیت و خانواده و زنان می شود و در ستاد علم و فناوری کمیسیون پزشکی و سلامت را راه اندازی شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha