معاون وزیر: توسعه گردشگری در کشور به زیرساخت نیاز دارد

کرمانشاه - ایرنا - معاون امور مجلس، حقوقی و استان‌های وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گفت: توسعه صنعت گردشگری در کشور بدون در نظر گرفتن ایجاد و سرمایه گذاری در زیرساخت های آن موفق نخواهد بود.

به گزارش ایرنا، جواد واحدی روز دوشنبه در آیین معارفه مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کرمانشاه با بیان اینکه در حوزه زیرساخت های این صنعت در کشور ضعیف هستیم اظهار کرد: یکی از مهمترین اهداف این وزارتخانه از زمان روی کار آمدن دولت سیزدهم تقویت زیرساخت های گردشگری بوده است.

وی ادامه داد: در همین راستا با تعامل و همکاری نمایندگان مجلس شورای اسلامی تصویب شد که پنج درصد از اعتبارات تملک دارایی های سرمایه ای استانی به منظور توسعه زیرساخت های گردشگری تخصیص پیدا کند.

معاون امور مجلس، حقوقی و استان‌های وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی یادآور شد: باید به این نکته توجه کنیم وقتی گردشگر را به استان خود دعوت می کنیم باید از حداقل زیرساخت های لازم برای رفاه حال آنان برخوردار باشیم در غیر این صورت این امر با شکست مواجه خواهد شد.

معاون وزیر: توسعه صنعت گردشگری در کشور نیازمند توجه به ایجاد زیرساخت است

واحدی ادامه داد: یکی دیگر از سیاست های این وزارتخانه توزیع گردشگر در تمام استان ها بود تا به جای اینکه گردشگران تنها به شمال کشور مسافرت کنند این سفرها را به تمام استان ها تقسیم کنیم.

وی یادآور شد: در همین اساس به سمت و سویی رفتیم تا با کمک رسانه ها و انجام تبلیغات گسترده، جاذبه های گردشگری نقاط مختلف کشور را به مردم بشناسانیم.

واحدی با اشاره به پتانسیل های خوب استان کرمانشاه در حوزه گردشگری مذهبی به ویژه در ایام اربعین نیز افزود: مسوولان استانی و کشوری باید از ظرفیت این استان در زمینه تقویت حوزه گردشگری و به ویژه گردشگری مذهبی نهایت استفاده را به انجام رسانند.

معاون امور مجلس، حقوقی و استان‌های وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی افزود: خوشبختانه استان کرمانشاه از ظرفیت‌های بالایی در حوزه گردشگری برخوردار است و کشور عراق نیز علاقه بسیاری برای حضور در این استان دارند که باید از این فرصت بخوبی استفاده کرد.

معاون وزیر: توسعه صنعت گردشگری در کشور نیازمند توجه به ایجاد زیرساخت است

به گزارش ایرنا، در ادامه این مراسم داریوش فرمانی به عنوان مدیرکل جدید میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کرمانشاه معرفی شد.

وی پیشتر معاون میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان را برعهده داشت و از دهم بهمن ماه سال گذشته به عنوان سرپرست این اداره کل معرفی شده بود.

وجود چهار هزار و ۲۰۰ اثر ثبت شده ملی، ۲ اثر ثبت شده جهانی و ده‌ها اثر گردشگری که هنوز به ثبت نرسیده‌اند، حاکی از استعداد بالای کرمانشاه در بخش گردشگری است.

بیستون و طاق بستان، معبد آناهیتا، طاق گرا، گور دخمه اسحاق وند، تکایای بیگلربیگی و معاون الملک، بوستان کوهستان، بازار سنتی، سراب‌های نیلوفر، هرسین، صحنه، روانسر، غار قوری قلعه، غار پراو، کاروانسراهای شاه عباسی و ماهیدشت و آبشار پیران از مهم‌ترین آثار تاریخی و طبیعی گردشگری در استان کرمانشاه است.

در استان کرمانشاه ۲۶ هتل، پنج هتل آپارتمان، ۲۰ میهمانپذیر، ۱۸ مجتمع خدمات رفاهی و ۴۴ اقامتگاه بوم گردی فعالیت می‌کند.

استان کرمانشاه ۲ میلیون نفر جمعیت ساکن در ۲ هزار و ۵۹۵ روستا و ۳۵ شهر دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha