۱۲ تیر ۱۴۰۲، ۱۳:۴۳
کد خبرنگار: 3131
کد خبر: 85158630
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

هفت روستای خراسان‌شمالی از اینترنت پرسرعت بهره مند شدند

بجنورد- ایرنا- مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات خراسان شمالی گفت: هفت روستای استان با ۴۹۳ خانوار در بهار امسال از اینترنت پرسرعت برخوردار شدند.

سیدعلی مرتضوی روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار کرد: بهره مندی هفت روستای خراسان شمالی از اینترنت پرسرعت با احداث یک سایت جدید ایرانسل در "زیرکوه گدوگانلو" شیروان و ارتقای تکنولوژی پنج سایت تلفن همراه در "قزل" راز و جرگلان، "طراقی کرد" بجنورد، "برزلان" و "زو" شیروان و "سنجبینی" اسفراین محقق شده است.

وی افزود: اعتبارات این طرح از محل خدمات اجباری وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات (USO ) تامین شده است.

مرتضوی یادآور شد: سال گذشته نیز ۶۰ روستای خراسان شمالی با احداث و ارتقای ۳۹ سایت تلفن همراه از اینترنت پرسرعت بهره‌مند شدند.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات خراسان شمالی خاطرنشان کرد: تا به امروز تمام شهرهای خراسان شمالی از پوشش نسل های سوم و چهارم تلفن همراه برخوردار و بیش از ۹۰ درصد روستاهای بالای ۲۰ خانوار به شبکه تلفن همراه و شبکه ملی اطلاعات متصل شده اند.

وی افزایش پهنای باند ارتباطی، ایجاد بستر خدمات رسانی تلفن ثابت، ارائه بهتر خدمات الکترونیک دولت و ایجاد اتوبان خدمات ارتباطی در روستاها را از اهداف اجرای پرژه فیبر نوری روستایی عنوان کرد.

مرتضوی گفت: هدف نهایی از انجام این اقدامات، دسترسی مردم به ارتباطات پایدار، باکیفیت، پرسرعت و ایمن بر بستر شبکه ملی اطلاعات است.

ضریب نفوذ اینترنت ثابت و سیار در خراسان شمالی ۱۳۸.۴۹ درصد است و یک میلیون و ۲۱۴ هزار مشترک اینترنت ثابت و سیار دارد.

خراسان شمالی حدود یک میلیون نفر جمعیت دارد که ۴۴ درصد آن در روستاها سکونت دارند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha