۷۸ هزار نفر از کشاورزان و عشایر گلستان تحت پوشش بیمه اجتماعی هستند
کشاورزان توت فرنگی کار استان گلستان

گنبدکاووس - ایرنا - مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر گلستان گفت: ۷۸ هزار نفر از کشاورزان، روستاییان و عشایر در کنار برخی گروه‌ها از جمله زنان خانه‌دار، دانشجویان، کارگران فصلی، فعالان صنایع دستی، رانندگان حمل و نقل بار و مسافر بین شهری این استان که ۱۸ تا ۵۰ سال سن دارند، تحت پوشش این صندوق بیمه‌ای هستند.

حسن قدیمی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: از مجموع بیمه شدگان این صندوق که هشت هزار و ۱۵۰ نفر آنها درسال گذشته تحت پوشش قرار گرفتند، سه هزار و ۸۵۰ نفر درحال دریافت مستمری هستند.

وی افزود: تمامی افراد بین ۱۸ تا ۵۰ سال شامل روستاییان، عشایر و کشاورزان ساکن یا غیرساکن در روستاها، ساکنین شهرهای کمتر از ۲۰ هزار نفر جمعیت، کارگران فصلی و استادکاران، زنان خانه دار، رانندگان حمل و نقل بار و مسافر بین شهری، کارکنان مراکز و شرکت های وابسته به سازمان نظام مهندسی کشاوری، منابع طبیعی و نظام دامپزشکی، قالی‌بافان، فرش‌بافان و زنبورداران، فعالان حوزه مشاغل خانگی، صنایع دستی و دانشجویان می‌توانند بیمه این صندوق شوند.

قدیمی اضافه کرد: پرداخت مستمری بازنشستگی با حداقل پنج سال سابقه پرداخت بیمه و ۶۵ سال سن، پرداخت مستمری از کارافتادگی (حوادث ناشی از کار بدون در نظر گرفتن مدت پرداخت حق بیمه و حوادث ناشی از غیرکار با داشتن حداقل یک سال سابقه بیمه و ۹۰ روز رابطه بیمه‌ای)، پرداخت مستمری بازماندگان متوفی (فوت حوادث ناشی از کار یا غیر ناشی از کار) و نقل و انتقال سوابق بیمه اجتماعی به سایر صندوق‌های بیمه‌ای مانند تامین اجتماعی، بازنشستگی کشوری، نیروهای مسلح و بالعکس) از مزایای عضویت در صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر است.

مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر گلستان همچنین گفت: ۷۰ درصد حق بیمه افراد توسط دولت پرداخت می‌شود و متقاضی تنها ۳۰ درصد حق بیمه را مطابق درآمد ماهانه خود به صورت سه ماهه، ۶ ماه یا سالانه پرداخت می‌کند.

وی گفت: متقاضیان می توانند با انتخاب یکی از سطوح درآمدی ۱۰ گانه از مبلغ سالیانه ۷۵۰ هزار تومان در سطح یک تا سطح هشت به مبلغ سه میلیون و ۶۰ هزار برای افراد بالای چهل سال و سطوح نه و ۱۰ برای افراد زیر چهل سال در این صندوق بیمه شوند.

قدیمی اضافه کرد: متقاضیان با کمتر از ۴۰ سال می‌توانند یکی از رتبه‌های درآمدی ماهانه را انتخاب و عضو صندوق شوند و افراد بالای چهل سال نیز فقط می‌توانند گروه درآمدی ۹ و ۱۰ را انتخاب نمایند.

به گفته وی، متقاضیان عضویت در صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر می توانند به یکی از ۵۸ کارگزاری این صندوق در شهرها و روستاهای استان گلستان مراجعه و ثبت نام کنند.

مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر گلستان همچنین گفت: فعالیت این صندوق از سال ۱۳۸۴ شروع شده و هدف آن توانمندسازی گروه هدف است.

استان گلستان حدود ۲ میلیون نفر جمعیت دارد که ۴۷ درصد آن در افزون بر هزار روستا سکونت دارند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha