حمایت از ورزشکاران ناشنوا عزم جدی می‌طلبد

ارومیه - ایرنا - رییس فدراسیون ورزش‌های ناشنوایان کشور گفت: نباید تفاوتی میان ورزشکاران قائل شد بلکه انتظار است از ورزشکاران ناشنوا حمایت بیشتری شود.

به گزارش خبرنگار ایرنا، مهران تیشه گران روز دوشنبه در آیین تجلیل از پیشکسوتان و قهرمانان ورزشی ناشنوایان و کم شنوایان استان آذربایجان‌غربی افزود: باید بدانیم تفاوتی بین فرد سالم، کم شنوا، ناشنوا و نابینا نیست چرا که همه سرمایه‌های کشوری هستند.

وی اظهار کرد: کار و ورزش کردن برایشان بسیار سخت است و ما نیز باید زیرساخت‌های ورزشی را برای آنها آماده کنیم.

تیشه گران با اشاره به ساخت سالن‌های ورزشی اختصاصی ناشنوایان در سطح کشور ادامه داد: ساخت چنین مجموعه‌ای سخت و نیاز اعتباری دارد و از این رو نیاز به حمایت خیران ورزشی و مسوولان استانی داریم.

وی با بیان اینکه مشکل معیشتی اصلی‌ترین مشکل این ورزشکاران است، اضافه کرد: پاداش ورزشکاران قهرمان باید کامل داده شود در حالیکه متاسفانه تفاوت میان رشته‌های ورزشی و ورزشکان‌ باعث می‌شود تا این قهرمانان پاداش کمتری نصیب شان شود.

تیشه‌گران یادآور شد: البته پاداش قهرمانان ورزشی ناشنوا در سال اخیر به ۶۰ درصد سایر ورزشکاران رسیده است.

وی گفت: در خصوص به کارگیری این ورزشکاران نیز از مدیران استانی خواستار توجه ویژه به قهرمانان کشوری، المپیک و پارالمپیک هستیم تا فرصت استخدام در ادارات استان‌ها را برایشان فراهم کنند.

ورزشکاران ‌ناشنوا سرمایه‌های پهلوانی آذربایجان‌غربی هستند

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار آذربایجان‌غربی همدر این آیین گفت: ورزشکاران کم شنوا و ناشنوا که حائز رتبه‌های قهرمانی و جایگاه پهلوانی هستند از سرمایه‌های استانی ما هستند.

رضا ابراهیمی افزود: در استان آذربایجان‌غربی نیز توجه ویژه به فضا و رشته‌های ورزشی ناشنوایان شده است و ترسیم دولت در حمایت از ورزشکاران است.

وی با بیان اینکه عقب ماندگی در فضای ورزشی استان داریم، تاکید کرد: درصدد جبران این عقب ماندگی‌ها هستیم و در بحث فضاهای ورزشی و اقدام در رابطه با آن را یکی از محوریت توسعه استان می‌دانیم.

اختصاص اولین سالن ویژه ناشنوایان کشور در آذربایجان‌غربی

رییس هیات ناشنوایان استان آذربایجان غربی نیز در این آیین با تقدیر از حمایت مدیران استانی گفت: با حمایت مدیران کشوری و استانی توانستیم مجوز و اعتبار ساخت اولین سالن ورزشی کشور برای ناشنوایان ورزشکار در این استان را بگیریم.

عبدالسلام معروفی افزود: اولین سالن اختصاصی ناشنوایان و کم شنوایان کشور در این استان در پنج یا ۶ ماه آینده به بهره‌برداری می‌رسد.

در این آیین از ورزشکاران ناشنوا و پیشکسوتان ورزش ناشنوایان آذربایجان غربی تجلیل شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha