فرمانده منطقه یکم نِدسا: آمریکایی‌ها منتظر انتقام خون شهدای ۱۲ تیر باشند

بندرعباس - ایرنا - فرمانده منطقه یکم نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: دنیا بداند هیچ‌گاه جنایت آمریکایی غاصب در حادثه ۱۲ تیر سال۶۷ را فراموش نخواهیم کرد و آمریکایی‌ها باید هر روز منتظر انتقام سخت خون به ناحق ریخته این شهدای بی‌گناه باشند.

به گزارش ایرنا، سردار عباس غلامشاهی روز دوشنبه در مراسم گلباران محل شهادت ۲۹۰ مسافر بی‌گناه هواپیمای ایرباس ایران در آب‌های خلیج‌فارس افزود: به دنیا این پیام را داریم که خون‌های به ناحق ریخته شهدای ایران در واقعه ۱۲ تیر، مهر ۶۶، ۲۹ فروردین ۶۷ و انتقام خون سردار سلیمانی قهرمان ملی را خواهیم گرفت.

وی بیان کرد: دورانی که آمریکا بخواهد به ما زورگویی کنند، دیگر گذشته است و آن روز انتقام را بازماندگان شهدا خواهند دید و تصدیق خواهند کرد.

فرمانده منطقه یکم ندسا اظهار کرد: آن روز که آمریکایی ها چنین جنایت خفت باری را علیه ملت ایران کردند، دستمان خالی بود اما دنیا شاهد باشد که آمریکایی ها از اینکه یارای مقابله با مردان دریا دل نداشتند، دست به این جنایت زدند و سند آن هم در ذهن آمریکایی ها ماندگار است.

سردار غلامشاهی ادامه داد: در طول عمر ۴۰ ساله خدمت خود، حادثه ای تلخ تر از این سراغ نداریم که زشتی کارشان را با دادن مدال شایستگی تکمیل می‌کنند و گُل به گردن فرمانده آن ناو می‌اندازد.

وی گفت: اگر همه دشمنی‌ها و جنایت‌های آمریکایی‎ها در ۲ قرن گذشته که بر ملت ما روا داشته اند را فراموش کنیم؛ تنها برای اثبات دشمنی و کینه توزی استکبار جهانی بر ملت ما همین سند جنایت سقوط هواپیما و ریختن خون مردم بیگناه و بی تقصیر توجیه ندارد و این تا ابد در تاریخ بر پیشانی آمریکایی ها خواهد ماند.

فرمانده منطقه یکم نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ادامه داد: باید متاسف بود برای آن‌هایی که می‌دانند امریکایی ها چه جنایت هایی در حق مردم کردند اما بازهم آن را خیرخواه ملت ایران معرفی می‌کنند.

پرواز مسافربری به شماره ۶۵۵ شرکت هواپیمایی ایران ‌ایر در ۱۲ تیر ۶۷، تهران را به مقصد دبی ترک کرده و بعد از توقف بین راهی در بندرعباس در آب‌های خلیج‌فارس به سمت دبی در حرکت بود که با شلیک موشک هدایت شونده از ناو یو اس ‌اس وینسنس متعلق به نیروی دریایی ایالات متحده آمریکا سرنگون شد.

در این فاجعه تمامی ۲۹۰ سرنشین آن که شامل ۲۵۴ مسافر ایرانی ( ۱۶ تن خدمه پرواز) ، ۴۶ مسافر غیر ایرانی و ۶۶ کودک بود، جان باختند. این جنایت از نظر میزان تلفات انسانی، هفتمین جنایت مرگبار هوایی تاریخ است.

۱۱۸ نفر از این مسافران بیگناه زن و کودک بودند، همچنین ۲۰ هندی، یک ایتالیایی، ۶ پاکستانی، ۱۳ نفر تبعه امارات و ۶ تبعه یوگسلاوی نیز در میان مسافران هواپیما دیده می شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha