مجله علوم‌پزشکی جیرفت مجوز نمایه در پایگاه علوم جهان اسلام را کسب کرد

جیرفت- ایرنا- معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی جیرفت از کسب مجوز نمایه مجله این دانشگاه در پایگاه استنادی علوم جهان اسلام (Islamic World Science Citation Center) خبر داد.

هدیه عسکرپور روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: مجله دانشگاه علوم پزشکی جیرفت بر اساس آیین نامه ارزیابی نشریات موسسه استنادی و پایش علم و فناوری جهان اسلام(ISC) در کمیته ارزیابی نشریات برای ورود به فهرست نشریات لیست اولیه پایگاه استنادی علوم جهان اسلام این مجوز را دریافت کرد.

وی با بیان اینکه مجله دانشگاه علوم پزشکی جیرفت از بهار سال ۱۳۹۲ فعالیت خود را در حیطه علوم پزشکی و بهداشت آغاز کرد، ادامه داد: این مجله اولین شماره خود را به‌صورت ۲فصلنامه در زمستان ۱۳۹۳ منتشر کرد و در مجموع از ابتدای فعالیت آن تاکنون ۱۶ شماره منتشر شده است.

عسکرپور هدف از انتشار مجله دانشگاه علوم پزشکی جیرفت را ارائه نظریه‌ها، نتایج پژوهش‌ها و دستاوردهای علمی در زمینه علوم پزشکی، بهداشتی و درمانی برشمرد و افزود: این مجله به ‌دنبال ارتقای سطح کیفی آموزش و پژوهش، تبادل و توسعه آموخته‌ها و تجربیات تازه علمی و آشنا کردن دانش‌آموختگان با آخرین یافته‌های علمی است.

وی یادآور شد: این نشریه تاکنون در پایگاه های اطلاعات علمی جهاد دانشگاهی (SID) DOAJ, IMEMR, Scientific World Index, Google Scholar, Magiran , نمایه شده و در ابتدای سال جاری برای نمایه شدن در ISC اقدام و هم اکنون موافقت شد.

وی به چاپ شماره ۱۷ مجله دانشگاه علوم پزشکی جیرفت اشاره کرد و گفت: این چاپ از مجله دانشگاه علوم پزشکی جیرفت تیرماه سال جاری با هشت مقاله منتشر می شود.

پایگاه استنادی علوم جهان اسلام (Islamic World Science Citation Center) ISC یک سامانه اطلاع‌رسانی علمی است که درصدد رتبه‌بندی دانشگاه‌های ایران و جهان اسلام و تجزیه و تحلیل مجلات علمی کشورهای اسلامی بر اساس معیارهای علم سنجی معتبر اسلامی است.

ایران با تولید ISC، بعد از ایالات متحده که ۶۰ سال در مطالعات استنادی تجربه دارد و نیز بعد از کشور هلند، سومین نظام استنادی جهان را بنیانگذاری کرده‌ است.

هم‌اکنون، این تحلیل علمی توسط مؤسسه اطلاعات علمی (ISI) در دنیای انتشارات به خصوص در مورد نشریات، صورت می‌پذیرد. در حقیقت، ISC یا پایگاه استنادی علوم جهان اسلام هم می‌کوشد تا چنین تحلیلی را انجام دهد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha