ادارات شهرهای با دمای ۵۰ درجه سانتیگراد در ایلام تعطیل می شود

ایلام - ایرنا - مدیرکل مدیریت بحران استان ایلام گفت: ادارات مناطقی که دما برای آنها طبق اعلام هواشناسی ۵۰ درجه سانتیگراد و بالاتر پیش بینی شود، تعطیل اعلام و این موضوع از قبل و از طریق ستاد مدیریت بحران استان اعلام می شود.

به گزارش خبرنگار ایرنا، مجید بیگلریان روز دوشنبه در نشست فوق‌العاده ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران استان، اظهار کرد: در پی اعلام هواشناسی استان مبنی بر افزایش قابل توجه دمای استان به ویژه مناطق گرمسیری و احتمال ایجاد برخی مشکلات، این نشست تشکیل شده و ملاک اعلام درجه دمای مناطق مختلف ایلام بر اساس پیش بینی های اعلامی از سوی هواشناسی استان تعیین شده است.

وی ادامه داد: پس از بررسی گزارش های هواشناسی و شرکت توزیع برق استان و سایر اعضا در خصوص افزایش دما در مناطق استان به ویژه نقاط گرمسیری و همچنین اقدامات و برنامه های پیشگیرانه در فصل گرما و کاهش برق مصرفی در این ایام گرم تصمیمات و تمهیدات لازم و متناسب با شرایط اتخاذ خواهد شد.

مدیرکل بحران استانداری ایلام اضافه کرد: در تصمیمات و مصوبه‌ های این نشست مقرر شد هواشناسی گزارش پیش بینی بیشینه دمای مناطق مختلف استان را به صورت روزانه و هفتگی به ستاد مدیریت بحران استان ارسال کند.

وی بیان کرد: ادارات شهرهای دارای دمای ۵۰ درجه سانتیگراد یا بالاتر تعطیل شوند که این تعطیلی شامل مراکز امدادی، درمانی، بهداشتی، بخشهای دارای نوبت کاری و تولیدی و عملیاتی، خدمات شهری شهرداری ها، اورژانس ۱۱۵، آتش نشانی و بیمارستان‌ها را شامل نمی شود.

به گفته بیگلریان برابر مصوبه هیات دولت همه ادارات از جمله دستگاه های اجرایی، بانک ها، نیروهای مسلح و نهادهای عمومی غیردولتی موظفند نسبت به کاهش مصرف برق در ساعات اداری به میزان حداقل ۳۰ درصد نسبت به مصرف دوره مشابه سال گذشته و در ساعات غیر اداری به میزان ۶۰ درصد مصرف جاری با اولویت خاموش‌کردن روشنایی غیر ضروری و سامانه های سرمایشی اقدام کنند.

ادارات شهرهای با دمای ۵۰ درجه سانتیگراد در ایلام تعطیل می شود

وی افزود: ادارات پرمصرف در ایام پیک مصرف بازدید می شوند و در صورت عدم رعایت میزان الگوی مصرف، برق این ادارات توسط شرکت توزیع برق قطع می شود و همچنین اداراتی که دارای مواد برق اضطراری هستند باید این مولدها به مدار مصرف بیاورند و در غیر این صورت انشعاب برق آنها قطع خواهد شد.

مدیرکل بحران استانداری ایلام ادامه داد: شرکت آب و فاضلاب نیز موظف شد نسبت به به مدار آوردن مولد و دیزل های برق ایستگاه‌های پمپاژ آب اقدام کرده و گزارش آن را به اداره کل مدیریت بحران اعلام کند.

وی یادآور شد: صدا و سیمای مرکز ایلام نیز باید در راستای اجرای نامه شماره ۱۹۲۹۳ /۶۱۲۱۱ مورخ ۱۴۰۲/۲/۱۰ و برابر بند ۶ مصوبه شماره ۲۶۷۴۳/ت۵۹۷۹۰ مورخ۱۴۰۱/۲/۲۴ هیات دولت با همکاری شرکت توزیع برق (وزارت نیروی) به صورت مستمر نسبت به اطلاع رسانی، آگاه سازی عمومی و آموزش روش های کاهش مصرف برق بویژه در ساعات پربیننده اقدام کند.

وی اظهار کرد: شرکت توزیع برق استان موظف است برق مشترکان خانگی پر مصرف را با تایید وزارت نیرو از طریق شمارشگرهای هوشمند و در صورت عدم رعایت اخطارها با اطلاع قبلی نسبت به قطع بر آنها اقدام کند.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق ایلام نیز در این نشست گفت: با اجرای طرح مدیریت مصرف وزارت نیرو شاهد کاهش بار مصرفی برق در حوزه‌های مختلف در استان بودیم.

ناصری با بیان اینکه در حوزه ادارات تا ۶ مگاوات مصرف برق را ثبت شده است، افزود: با اجرای این طرح تا حدود ۳۰ درصد کاهش مصرف برق در سطح ادارات ثبت شد و تمامی ادارات باید حتما در حوزه کاهش بار تا بالای ۳۰ درصد رعایت الگوی مصرف را داشته باشند.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق ایلام همچنین از کاهش مصرف برق در حوزه‌های صنایع و کشاورزی نیز خبر داد و ادامه داد: در بخش خانگی نیز شهروندان با رعایت الگوی مصرف می‌توانند هم به کاهش پیک بار کمک کنند هم از مشوق‌های طرح ۲۰=۱ وزارت نیرو نیز بهره بگیرند.

ناصری با بیان اینکه الگوی مدیریت مصرف برق در مناطق معتدل و سردسیر استان ۳۰۰ کیلو وات در ساعت و در مناطق گرمسیر سه هزار کیلو وات در ساعت است، یادآور شد: استان ایلام دارای ۲۶۱ هزار مشترک برق در حوزه‌های مختلف است که برای فصل تابستان تامین برق این تعداد مشترکین برق پایدار باید تامین شود.

به گزارش ایرنا، طبق پیش بینی هواشناسی ایلام، دمای هوای استان از فردا سه شنبه تا روز شنبه با ورود موج گرما افزایش چهار تا پنج درجه ای خواهد یافت و دمای شهرهای گرمسیری به ۴۸ تا ۵۰ درجه سانتیگراد و مناطق سردسیر و معتدل نیز به ۳۸ تا ۴۰ درجه سانتیگراد می رسد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha