۱۲ تیر ۱۴۰۲، ۱۸:۰۴
کد خبرنگار: 1228
کد خبر: 85158884
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

راهپیمایی علیه هتاکی به قرآن در پاکستان/ معترضان خواستار «اخراج سفیر سوئد» شدند

اسلام‌آباد - ایرنا - تظاهرات احزاب پاکستانی‌ در محکومیت بی حرمتی به قرآن کریم در اسلام‌آباد و تحت تدابیر شدید امنیتی در مقابل سفارت سوئد برگزار شد و معترضان با سردادن فریاد مرگ بر هتاک، خواستار اخراج سفیر سوئد و فراخوانی سفیر پاکستان از استکهلم شدند.

به گزارش روز دوشنبه خبرنگار ایرنا از محل برگزاری تظاهرات احزاب و گروه‌های مذهبی پاکستان در اسلام‌آباد پایتخت این کشور، صدها نفر از فعالان سیاسی از جمله مسوولان حزب جماعت اسلامی به سمت سفارت سوئد راهپیمایی و تازه‌ترین اقدام موهن علیه مقدسات اسلامی را محکوم کردند.

این راهپیمایی تحت تدابیر شدید امنیتی و در حالی انجام شد که نهادهای مجری قانون و سازمان‌های امنیتی نگران خشونت احتمالی در راهپیمایی یا اصرار معترضان برای یورش به سفارت سوئد بودند.

بیش از ۴۰۰ نفر از نیروهای یگان ویژه و ضدشورش پاکستان ساختمان سفارت سوئد را محاصره کرده و مسیرهای منتهی به این سفارتخانه‌ نیز با قرار دادن سیم خاردار و کانتینر مسدود شد.

براساس این گزارش، سخنرانان در راهپیمایی امروز، سکوت جوامع غربی برابر تشدید اقدامات ضداسلامی در اروپا را محکوم کرده و عملکرد ضعیف نهادهای حقوق بشری از جمله سازمان ملل برای جلوگیری از اسلام‌هراسی را مورد سرزنش قرار دادند.

امیر العظیم دبیرکل جماعت اسلامی پاکستان گفت که مطالبه مردم از دولت این کشور، اخراج فوری سفیر سوئد از پاکستان و فراخواندن سفیر پاکستان از استکهلم است.

وی اظهار داشت که مقدسات اسلامی به ویژه پیامبر رحمت حضرت محمد (ص) و کتاب مقدس الهی قرآن کریم خط قرمز مسلمین جهان است و ما دیگر چنین اقدامات شیطانی در کشورهای غربی را تحمل نمی‌کنیم.

برخی دیگر از چهره‌های سیاسی در این تظاهرات خواستار راهبرد مشترک جهان اسلام علیه هتاکی به مقدسات مسلمانان شدند و گفتند: حاکمان اسلامی و ملت‌های ما باید دست از استفاده از کالاهای غربی برداشته و دست کم کالاهای سوئدی در تمامی بلاد اسلامی تحریم شود.

رهبران جماعت اسلامی در پایان این تظاهرات یادداشت اعتراض‌ خود علیه هتاکی به قرآن کریم و قطعنامه‌ای مبنی بر مجازات توهین کنندگان به مقدسات اسلامی در غرب به ویژه سوئد، را به نماینده ارشد سفارت سوئد در اسلام‌آباد تحویل دادند.

راهپیمایی علیه هتاکی به قرآن در پاکستان/ معترضان خواستار «اخراج سفیر سوئد» شدند

روز گذشته (یکشنبه) نیز مردم مسلمان پاکستان در شهرهای مختلف این کشور علیه جنایت شیطانی بی حرمتی به قرآن کریم در سوئد دست به راهپیمایی زده و از دولتمردان خود اخراج سفیر سوئد و قطع روابط دیپلماتیک با این کشور را مطالبه کردند.

در سال‌های اخیر برخی از کشورهای اروپایی و به خصوص اسکاندیناوی صحنه تعدی و هتک حرمت مقدسات مسلمانان بوده است. در سایه حمایت پلیس سوئد، راست گرایان افراطی اقدام به آتش زدن قرآن کریم کرده و اعتراض‌های مسلمانان نیز با سرکوب روبرو شده است. ‌

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha