۱۲ تیر ۱۴۰۲، ۱۸:۵۸
کد خبر: 85158956
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

تندیس شهدای هرمزگانی پرواز ۶۵۵ رونمایی شد

۱۲ تیر ۱۴۰۲، ۱۸:۵۸
کد خبر: 85158956
تندیس شهدای هرمزگانی پرواز ۶۵۵ رونمایی شد

بندرعباس - ایرنا - تندیس شهدای هرمزگانی ۱۲ تیر ۶۷ پرواز ۶۵۵ بندرعباس به امارات ، در فرودگاه بین‌المللی شهدای پرواز ۶۵۵ رونمایی شد.

به گزارش ایرنا، مدیرکل فرودگاه‌های هرمزگان در حاشیه رونمایی از این اِلمان و تندیس‌ها گفت: این‌ آثار برای گرامیداشت و یاد این شهدا طراحی شده است که به طور دائم در فرودگاه بندرعباس باقی خواهد ماند.

جمشید دلفاردی افزود: تندیس ۸۲ شهید هرمزگان در آن پرواز تهیه شده که تندیس‌های قرمز نشان‌دهنده اطفال و تندیس‌های سفید نشان‌دهنده بزرگسالان است.

وی ادامه داد: ۲۹ تندیس از مجموع این تندیس‌ها قرمز است که یادآور شهادت کودکان و اطفال بی‌گناه در پرواز ۶۵۵ است.

تندیس شهدای هرمزگانی پرواز ۶۵۵ رونمایی شد

به گزارش ایرنا، پرواز مسافربری شماره ۶۵۵ شرکت هواپیمایی ایران‌اِیر در ۱۲ تیر ۶۷، تهران را به مقصد دُبی ترک کرد و بعد از توقف بین راهی در بندرعباس در آب‌های خلیج‌فارس به سمت دبی در حرکت بود که با شلیک موشک هدایت شونده از ناو یو.اس.اس وینسنس متعلق به نیروی دریایی آمریکا مورد هدف قرار گرفت.

در این فاجعه، تمامی ۲۹۰ سرنشین آن که شامل ۲۵۴ مسافر ایرانی (۱۶ نفر خدمه پرواز)، ۴۶ مسافر غیر ایرانی و ۶۶ کودک بود، جان باختند. این جنایت از نظر میزان تلفات انسانی، هفتمین جنایت مرگبار هوایی تاریخ است.

۱۱۸ نفر از این مسافران بی‌گناه زن و کودک بودند، همچنین ۲۰ هندی، یک ایتالیایی، ۶ پاکستانی، ۱۳ نفر تبعه امارات و ۶ تبعه یوگسلاوی نیز در میان مسافران هواپیما دیده می‌شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha