۱۲ تیر ۱۴۰۲، ۲۳:۳۳
کد خبرنگار: 2785
کد خبر: 85159077
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

 مستند زندگی‌نامه شهید محمدباقر ناسوتی در زنجان رونمایی شد

زنجان- ایرنا - مستند زندگی‌نامه شهید محمدباقر ناسوتی با حضور مسوول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه انصارالمهدی (عج) در استان زنجان رونمایی شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا،مسوول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه انصارالمهدی (عج) زنجان شامگاه دوشنبه در مراسم رونمایی و اکران فیلم کمپ شماره ۱۰ "مستند زندگی‌نامه شهید محمدباقر ناسوتی" و یادواره شهدای روحانیت گفت: دشمنان ایران اسلامی به دنبال ایجاد ناآرامی، گسستگی و تجزیه کشور هستند و طبق فرامین رهبری در اتفاقات سال گذشته، برنامه‌ریزی‌ها عالی بود ولی پیش‌بینی‌ها اشتباه بود که چرا می‌خواستند با موضوع حجاب به اهداف شوم خود برسند.

حجت‌الاسلام حسن بیگدلی افزود: امروز نظام جمهوری اسلامی ایران در دنیا میدان داری می‌کند در این میان آمریکا متحدین خود را از داده و امروز شاهد پیروزی فلسطین و غزه هستیم و صحنه‌های مبارزه تغییر کرده است.

مسوول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه انصارالمهدی(عج) زنجان به موضوع جهادتبیین و روشنگری دستاوردهای انقلاب اسلامی اشاره کرد و گفت: با کار و تلاش در عرصه‌های مختلف پزشکی، علمی، امنیتی، نظامی و اقتصادی به اقتدار و عزت رسیده‌ایم.

این مسوول با تاکید بر اینکه ایدئولوژی و تفکر اسلامی بیش از گذشته نمایان شده است ادامه داد:این ثمره خون شهدا است و امروز ما باید ادامه‌دهنده راه آنان باشیم.

وی با بیان اینکه جامعه روحانیت چهار هزار شهید را تقدیم نظام جمهوری اسلامی کرده است، اظهار داشت: استان زنجان ۴۱ شهید روحانی دارد، آنان اهداف دینی و انقلابی داشتند و اهداف آن‌ها بر پایه دین مبین اسلام بود.

مسوول امور روحانیت بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان زنجان ادامه داد:شهدای روحانی شاخص‌ترین شهدای کشور هستند که شهید محمدباقر ناسوتی از شاخص‌ترین شهدای طلاب است.

حجت‌الاسلام محمدی افزود: در سال ۱۴۰۰ همزمان با برگزاری کنگره سه هزار و ۵۳۵ شهید استان و همچنین در مراسم کنگره شهدای روحانی که سال گذشته در قم برگزار و تصمیم بر این شد که زندگینامه شهید محمد باقر ناسوتی تولید شود و با مطالعات و تحقیقات میدانی انجام گرفته این موضوع در شورای هماهنگی نشر روحانیت مصوب شد و مقرر شد زندگینامه چهار شهید روحانی مستندسازی شود.

وی خاطر نشان کرد: با توجه به هجمه‌های دشمنان نسبت به روحانیت، تولید این نوع مستند و نشان دادن ایثار و شهادت این قشر از اهمیت زیادی برخوردار است.

مستند شهید محمد باقر ناسوتی با نویسندگی و کارگردانی ابوالفضل گلفام تولید شده است .

شهید ناسوتی در ۱۹ سالگی موفق به اخذ مدرک دیپلم اقتصاد شد و پس از آن وارد ارتش جمهوری اسلامی ایران شد و فعالیت خود را آغاز کرد و توانست مسئولیت فرهنگی اسرای عراقی را برعهده بگیرد و با زحمات فراوان این شهید بزرگوار و همرزمانش توانستند از ۲ هزار اسرای عراقی تعداد زیادی را متوجه اشتباه خود کنند و به عنوان رزمنده در جبهه‌های حق علیه باطل در مقابل رژیم بعث ایستادگی و به شهادت رسیدند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha