۱۳ تیر ۱۴۰۲، ۹:۲۲
کد خبرنگار: 1228
کد خبر: 85159169
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

زرداری: پاکستان خود را درگیر جنگ سرد نمی‌کند

۱۳ تیر ۱۴۰۲، ۹:۲۲
کد خبر: 85159169
زرداری: پاکستان خود را درگیر جنگ سرد نمی‌کند

اسلام‌آباد - ایرنا - وزیر امور خارجه پاکستان با ابراز نگرانی نسبت به بازگشت جنگ سرد ناشی از روابط پرتنش آمریکا و چین، به صراحت اعلام کرد که اسلام‌آباد از قبل با چالش‌های عمده‌ای به ویژه مشکلات اقتصادی مواجه است و زمانی برای ورود به سیاست بلوک جنگ سرد ندارد.

به گزارش روز سه‌شنبه ایرنا از منابع رسمی پاکستان، بلاول بوتو زرداری در جریان سفر رسمی به ژاپن طی سخنرانی در موسسه بانک توسعه آسیا در توکیو گفت که پاکستان به عنوان یک کشور درحال توسعه با چالش‌های جدی اقتصادی و زیست محیطی مواجه است.

وی با اشاره به تداوم روابط پرتنش میان چین و آمریکا و نگرانی نسبت به بازگشت جنگ سرد، اظهار داشت که ما در تلاش برای غلبه بر چالش‌های پیش روی پاکستان به ویژه مشکلات اقتصادی هستیم لذا زمانی برای ورود به سیاست بلوک ناشی از جنگ سرد نداریم.

اظهارات وزیر خارجه پاکستان درحالی عنوان می‌شود که اسلام‌آباد به خاطر روابط نزدیک و راهبردی خود با پکن، با فشارهای آشکار و پنهان آمریکا به عنوان رقیب چین مواجه است.

زرداری که با نخست وزیر و وزیر امور خارجه ژاپن دیدار و پیرامون تقویت همکاری‌های دوجانبه کرده است، افزود که اسلام‌آباد و توکیو مصمم به همکاری نزدیک در حوزه تقویت زیرساخت‌ها، بهره برداری از نیروی انسانی به ویژه گسترش ارتباطات منطقه‌ای هستند.

وی با تاکید بر اهمیت همکاری پاکستان و ژاپن در بحث افغانستان و تلاش‌های مشترک برای ارتقای صلح و رفاه منطقه‌ای، افزود که هر دو کشور می‌توانند به گفتمان در مورد موضوعات مهم منطقه‌ای - به ویژه حل تنازعات، کاهش فقر، رسیدگی به چالش ناشی از تغییرات آب و هوا و سلامت جهانی کمک کنند.

زرداری اعلام کرد که اسلام‌آباد و توکیو منافع مشابهی و تلاش‌های همسویی در بحث افغانستان دارند و هر دو کشور قادر به ایفای نقش مهم جهت کمک به استقرار صلح در افغانستان هستند.

وزیر امور خارجه پاکستان گفت که تا زمانی که صلح و ثبات پایدار در جنوب آسیا مبهم باشد، آرزوهای ما برای ارتباط و تجارت منطقه‌ای محقق نخواهد شد. موضع پاکستان همیشه روشن بوده است: تا زمانی که مناقشه اصلی منطقه -مناقشه جامو و کشمیر- از طریق گفت وگو و مطابق با قطعنامه‌های شورای امنیت سازمان ملل و اصول حقوق بین‌الملل حل نشود، صلح در جنوب آسیا محقق نخواهد شد.

براساس این گزارش، بلاول بوتو زرداری در جریان سفر رسمی خود به ژاپن و دیدار با نخست وزیر و وزیر امور خارجه این کشور بر اهمیت گسترش همکاری‌های اقتصادی میان دو کشور، مشارکت شرکت‌های ژاپنی در طرح‌های عمرانی در پاکستان از جمله انرژی و زیرساخت تاکید کرد. وی آمادگی پاکستان را برای اعزام نیروی انسانی از جمله متخصصان به ژاپن اعلام کرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha