استقبال تمام قد آذربایجان غربی از غدیر/سفره اطعام یک کیلومتری

ارومیه - ایرنا - معاون فرهنگی، آموزشی و پژوهشی اداره کل تبلیغات اسلامی آذربایجان غربی گفت: برنامه‌های متنوعی برای استقبال از عید غدیرخم تدارک دیده شده که اطعام مومنان در قالب سفره یک کیلومتری از جمله آنها است.

رحمان خضرلو روز سه‌شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: تشکیل ستادهای مردمی غدیر، احصا و حمایت از برنامه‌ها و فعالیت‌های مردمی، اجرای برنامه‌های معرفتی و پرده خوانی غدیر در سطح استان برای گروه سنی بزرگسالان و نوجوانان، دعوت از مبلغین کشورهای خارجی، برگزاری جلسات متعدد با فعالان غدیر و هیات‌های مذهبی از جمله آیین‌های گرامیداشت عید بزرگ غدیر در سطح ابن استان است.

وی برپایی جشن ۲ روزه غدیر (پنجشنبه و جمعه) هفته جاری در خیابان سردار سلیمانی (امام ۲)، برگزاری اجتماع بزرگ اهل سنت، برگزاری اجتماع بزرگ دسته‌های عزاداری علمداران، برگزاری اجتماع بانوان غدیری، پیاده روی مردمی غدیری راه اندازی، پویش خانه علوی و محله علوی و تجلیل از برگزیدگان تهیه و نشر کلیپ های پیشنهادی برای فعالیت در مورد غدیر (کلیپ های ۲۰ ثانیه‌ای) تبلیغ هم از برنامه‌های دیگری است که برای عید غدیر در نظر گرفته شده است.

استقبال تمام قد آذربایجان غربی از غدیر/سفره اطعام یک کیلومتری

خضرلو ادامه داد: اطلاع رسانی و پوشش رسانه‌ای مراسم تولید و نشر پوسترهای معرفتی دهه ولایت و امامت، برگزاری جشن برای نوجوانان و جوانان، برگزاری جشن پنج روزه غدیر برای نوجوانان دختر و بانوان در پارک بانوان (تئاتر برای کودکان، اجرای سرود، قرائت قرآن ویژه نوجوانان، نقاشی، پازل، مداحی، کیک آرایی، پرداه خوانی) پیش بینی شده است.

به گفته وی، برگزاری اجتماع بزرگ اهل سنت ارومیه، تهیه فتوکامنت های ذکر فضائل حضرت علی(ع)، راه اندازی پویش مثل علی عاشق نبی، برگزاری و اجرای برنامه توسط کانون‌های فرهنگی و تبلغی استان هر کانون یک برنامه ویژه، ۱۲۰ کانون حمایت و راهبری هیات مذهبی برای برگزاری مراسم، هر هیات یک مراسم از دیگر برنامه‌های عید غدیر خم در آذربایجان غربی است.

وی گفت: راه اندازی پویش، زیباترین جمله برای غدیر و اجرای آن توسط روحانیون در سطح مساجد، نشر محتوای تبلیغی اجرا و برگزاری برنامه ویژه غدیر توسط ۸۰ موسسه فرهنگی و قرآنی، برپایی غرفه کودک و نوجوان، فعالیت و اجرای برنامه توسط اقلیت دینی، پویش ختم قرآن و صلوات در خانه‌های قرآنی، ایستگاه صلواتی، سفره اطعام یک کیلومتری از خیابان دفاع مقدس تا فلکه میثم و مراسم پارک ائللرباغی نیز در این ایام تدارک دیده شده است.

وی کاروان واقعه غدیر، اطعام چند هزار نفری در زینبیه، مسابقه مجازی و اهدای جوایز را از دیگر برنامه‌هایی عنوان کرد که برای بزرگداشت غدیرخم برگزار خواهد شد.

استقبال تمام قد آذربایجان غربی از غدیر/سفره اطعام یک کیلومتری

معاون فرهنگی، آموزشی و پژوهشی اداره کل تبلیغات اسلامی آذربایجان غربی افزود: برنامه‌های دهه ولایت و امامت مانند تمامی مناسبت‌ها مذهبی و ملی با رویکرد مردمی سازی و حمایت از فعالیت‌های مردمی (مجموعه هیات‌ها، موسسات، مساجد، روحانیون، تشکل‌ها و گروه‌ها و فعالین مردمی) در حال برگزاری است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha