معاون اول رییس جمهور وارد آذربایجان‌غربی شد

ارومیه - ایرنا - محمد مخبر معاون اول رییس جمهور روز سه‌شنبه وارد ارومیه شد و مورد استقبال مسوولان استانی از جمله محمدصادق معتمدیان استاندار آذربایجان غربی و نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی قرار گرفت.

به گزارش ایرنا، معاون اول رییس جمهور در بدو ورود به آذربایجان غربی و در جمع خبرنگاران در فرودگاه ارومیه، با تبریک اعیاد قربان و غدیر و ابراز خرسندی از حضور در میان مردم غیور و ولایتمدار این استان، تاکید کرد: تشکیل کارگروه ملی نجات دریاچه ارومیه و بررسی اقدامات انجام شده و اتخاذ تصمیمات مناسب برای احیای این دریاچه، پیگیری نتایج تصمیمات سفر رئیس جمهور به استان و سرعت بخشیدن به اجرای آنها و همچنین افتتاح چندین پروژه عمرانی از جمله اهداف این سفر است.

محمد مخبر افزود: در جلسات با نخبگان و فعالان اقتصادی و مجمع نمایندگان استان آذربایجان غربی ضمن بررسی دقیق مشکلات و مسائل استان، در خصوص رفع موانع توسعه و پیشرفت این استان بحث و تصمیم گیری می شود.

در سفر یک روزه دکتر محمد مخبر به آذربایجان غربی که با همراهی وزیر نیرو انجام می شود، تصفیه خانه و کریدور پساب بهداشتی و همچنین چند مرکز بهداشت جدید در این استان افتتاح و به بهره‌برداری می رسد.

همچنین افتتاح گاز رسانی به ۵۰ روستا و ۲۹ واحد صنعتی، افتتاح ۸۰ کلاس درس جدید در مناطق محروم استان و انعقاد تفاهم نامه ساخت ۲۵۰ کلاس درس جدید و طرح های معدنی و صنعتی با همکاری و مشارکت استانداری، دستگاه ها دولتی و وزارتخانه ها، بانک های عامل و نهادهای عمومی و انقلابی از جمله برنامه های این سفر است.

به گزارش ایرنا، مدول سوم تصفیه خانه فاضلاب ارومیه از سال ۱۳۹۴ آغاز شد و تا سال ۱۳۹۹ به دلیل مشکلات مالی شاهد رکود آن بودیم ولی با سفر رییس جمهور، اعتبارات خوبی برای اجرا و اتمام آن، تخصیص داده شد.

۲ هزار و ۲۰۰ میلیارد ریال اعتبار برای راه اندازی مدول سوم تصفیه خانه فاضلاب ارومیه هزینه شده است.

ظرفیت مدول سوم تصفیه خانه فاضلاب ارومیه ۶۰ هزار مترمکعب در ثانیه است؛ با راه اندازی این مدول ۳۰۰ هزار نفر تحت پوشش قرار گرفتند.

خط انتقال مربوط به پساب تصفیه شده در این تصفیه خانه به طول ۱۱ کیلومتر اجرایی شده و با افتتاح این مدول و خط انتفال، ۵۱ میلیون مترمکعب پساب در سال به دریاچه ارومیه منتقل می شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha