۱۳ تیر ۱۴۰۲، ۱۲:۱۴
کد خبر: 85159410
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

مردی به نام «دایک» می‌آید

۱۳ تیر ۱۴۰۲، ۱۲:۱۴
کد خبر: 85159410
مردی به نام «دایک» می‌آید

تهران- ایرنا- «مردی به نام دایک» عنوان نمایشنامه‌خوانی است که جعفر شکرپور در دومین تجربه کارگردانی خود آن را به روی صحنه می‌برد.

به گزارش خبرنگار فرهنگی ایرنا، جعفر شکرپور که پیشتر مارماهی را کارگردانی کرده و سال ۹۹ آن را در سالن محراب با بازی رحمان تقی‌پور پیشکسوت سینما، تئاتر و تلویزیون به روی صحنه برده بود، این بار هم با مختار سائقی پیشکسوتی دیگر در عرصه صحنه و تصویر نمایشنامه‌خوانی مردی به نام دایک را با تهیه‌کنندگی آرزو مجیدی اجرا می‌کند.

مردی به نام دایک نوشته هارث ورثی حال و روبرت میدل مث با ترجمه جمشید شامحمدی داستان مردی به نام دایک است که یک نفر را کشته و یک ساعت به اعدامش مانده است. از متن نمایشنامه این‌گونه بر می‌آید کسی را که او کشته آدم خوبی نبوده و حقش بوده که کشته شود. دایک نام اصلی خودش را مخفی می‌کند.

مردی به نام «دایک» می‌آید

در مردی به نام دایک نقش‌خوانان شامل میرنادر مظلومی، حمید عبادی، موسی شیردل، مونا طالع و مختار سائقی است و آرزو مجیدی صحنه‌خوانی آن را بر عهده دارد.

جعفر شکرپور در گفت وگو با خبرنگار تئاتر ایرنا، دلیل کم کار شدن خود را به لحاظ مسائل اقتصادی عنوان کرد و گفت: از نظر اقتصادی به تئاتر خیلی رسیدگی نمی‌شود و دغدغه هنرمندان در این روزها شرایط اقتصادی است که نمی‌توانند از عهده هزینه‌های اجرا بربیایند.

مختار سائقی هم که آخرین بار در سال ۹۸ با نمایش وقایع اتفاقیه با کارگردانی مرحوم شهرام عبدلی روی صحنه رفته بود به خبرنگار ایرنا گفت: پیشنهادهایی در این سال‌ها داشتم و کارهای دیگری هم بود که دعوت نشدم. این بار از طرف جعفر شکرپور برای نمایشنامه‌خوانی با عنوان مردی به نام دایک دوباره به روی صحنه برمی‌گردم.

وی افزود: خوشحالم که بعد از مدت‌ها این کار نمایش‌نامه خوانی بهانه‌ای شد تا دوباره روی صحنه بیایم و در مقابل تماشاگرها که به آنها متعهد هستیم نقش‌آفرینی کنم.

نمایشنامه‌خوانی مردی به نام دایک از روز ۲۰ تا ۲۷ تیر در عمارت ارغوان سالن در ساعت ۱۹ به روی صحنه می‌رود.

عوامل مردی به نام دایک عبارتند از برنامه ریز: جعفر شکرپور، طراح لباس: آرزومجیدی، مدیر اجرایی: آرزو مجیدی، مدیر روابط عمومی: محمد نیکبخت، روابط عمومی: حمید ناصر و وحید طلوعی، تبلیغات: مهدی قربانی، موسیقی: اشکان آریا،
منشی صحنه: آرش نوری، اتاق فرمان: سعیده سرلک، عکاس: عسل زنجانی و رسانه و خبرگزاری: امیر خانزاده و زهرا بالاور.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha