۱۳ تیر ۱۴۰۲، ۱۱:۱۳
کد خبرنگار: 2785
کد خبر: 85159421
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

دوره آموزشی "مدرسه تئاتر شبستان" در زنجان آغاز شد

زنجان - ایرنا - دوره آموزشی "مدرسه تئاتر شبستان" روز سه شنبه با حضور مهدی مقدم معاون فرهنگی هنری ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد کشور در مرکز آموزشی امام صادق(ع) زنجان آغاز شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، مدرسه تئاتر شبستان در چهار رشته کارگردانی، بازیگردانی، نمایشنامه نویسی و تئاتر کاغذی فعالیت خود را آغاز کرده است.

کشف استعدادهای هنری و هدایت این نیروهای متعهد انقلابی به تولید محتواهای متناسب با ارزش های انقلابی از اهداف این دوره آموزشی است.

معاون فرهنگی هنری ستاد هماهنگی کانون های مساجد کشور در مراسم افتتاح این دوره، گفت: اساتید این دوره جزو گنجینه های هنر کشور محسوب می شوند و باید نهایت بهره برداری را از آنها داشت.

مهدی مقدم خاطر نشان کرد: عمر انسان سپری می شود ولی مهم این است که با تولید محتواهای فاخر و ارزشمند، یادگاری نیکو از خود بر جای بگذاریم.

مقدم خطاب به هنرجویان حاضر در دوره خواستار فتح قله های عرصه هنر شد و گفت: باید تمامی سعی و تلاش خود را برای اعتلای فرهنگ و هنر این مرز و بوم به کار گیرند.

مشاور هنری جشنواره مدرسه تئاتر شبستان نیز در سخنانی با اشاره به برگزاری ۱۲ ساعت کارگاه آموزشی در روزهای ۱۳ و ۱۴ تیرماه در زنجان، گفت: ستاد کانون های مساجد در این راستا گام های خوبی برداشته است و امیدواریم هنرمندان زنجان در جشنواره ای که به این مناسبت در آذرماه برگزار خواهد شد، بدرخشند.

حسین عالم بخش به دغدغه های رهبر معظم انقلاب در حوزه هنرهای نمایشی اشاره کرد و افزود: ما هنرمندان نتوانسته ایم مطالبه مقام معظم رهبری را در حوزه تئاتر عملی کنیم.

عالم بخش به جایگاه و ظرفیت هنر تئاتر و اثرگذاری آن بر روی مخاطب اشاره کرد و افزود: امیدواریم این دوره بستری برای اجرای نمایش های ارزشی و انقلابی در مساجد باشد.

جانشین فرمانده سپاه انصارالمهدی (عج) زنجان نیز در این مراسم، گفت: هم افزایی و همدلی در استان زنجان موج می زند و اگر موفقیتی را در استان شاهد هستیم در سایه این همدلی است.

سردار ابوالفضل طهماسبی به اجرای برنامه های مشترک سپاه با دستگاه های فرهنگی استان اشاره کرد و افزود: این تعامل موجب تقدیر از معاونت فرهنگی سپاه استان زنجان در کشور شد.

وی ادامه داد: در حوزه سرود نیز دوره های توانمندسازی گروه سرود با همکاری کانون های مساجد در استان اجرا شد و دوره آموزشی تئاتر نیز با همکاری این مجموعه به مدت ۲ روز در زنجان برگزار می شود.

این مسوول با بیان اینکه ایجاد نشاط و امید در بین مردم وظیفه ماست، گفت:دشمن در تلاش است تا امید و نشاط را از جوانان بگیرد ولی ما هم به نوبت خود در بستر هنرهای نمایشی به دنبال ایجاد نشاط در جامعه هستیم.

طهماسبی به مقایسه وضعیت تئاتر دوره پهلوی و پس از پیروزی انقلاب اسلامی پرداخت و گفت: در دوره پهلوی هنرهای نمایشی به جایی رسیده بود که مردم به محتوای آن اعتراض می کردند ولی در دوران انقلاب، مقام معظم رهبری از تئاتر به عنوان منبر یاد می کنند.

وی با بیان اینکه هنرمندان استان و کشور ولایی و دلسوز نظام هستند، گفت: در زنجان نیز کارهای خوبی در حوزه هنرهای نمایشی انجام شده است و باید برای حمایت از هنرمندان ولایی و دلسوز پای کار باشیم.

محسن اسلامی مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد استان زنجان نیز به کلیدواژه ایمان و امید در سخنرانی های مقام معظم رهبری اشاره کرد و گفت: درخواست ما از هنرمندان تقویت ایمان و امید در بین مردم و جامعه است و ستاد کانون های مساجد استان زنجان نیز آمادگی خود را برای حمایت از چنین برنامه‌هایی اعلام می دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha