۱۳ تیر ۱۴۰۲، ۱۲:۳۲
کد خبرنگار: 2204
کد خبر: 85159516
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۶۴ مدرسه در خراسان جنوبی تا مهر امسال بهره‌برداری می‌شود

بیرجند - ایرنا - مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی گفت: همزمان با آغاز سال تحصیلی جدید در مهر ماه ۶۴ مدرسه با ۱۴۴ کلاس درس به بهره‌برداری می‌رسد.

به گزارش ایرنا از اداره اطلاع‌رسانی و روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی، سید علیرضا موسوی‌نژاد روز سه‌شنبه در دومین نشست شورای پروژه مهر استان با اشاره به میانگین پیشرفت فیزیکی ۷۷ درصدی طرح‌های مدرسه‌سازی اظهار کرد: با افتتاح این تعداد مدرسه ۱۷ هزار و ۱۱۰ متر مربع به فضاهای آموزشی، تربیتی و پرورشی استان افزوده می‌شود.

وی افزود: علاوه بر این در تابستان امسال ۴۰۰ مدرسه استان با اعتبار ۲ میلیارد تومان در طرح "شهید عجمیان" مرمت، بازسازی، بهسازی و زیباسازی می‌شوند.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی گفت: مهمترین رسالت پروژه مهر آماده‌سازی مدارس برای بازگشایی است و تجلی فعالیت‌های انجام شده، آغاز با نشاط مدارس در اول مهر است.

وی عنوان کرد: نقش محوری آموزش و پرورش در بهسازی و توسعه زندگی فردی و اجتماعی موجب شده که جامعه به ویژه اولیای دانش‌آموزان انتظار داشته باشند که مدرسه محیطی رشد دهنده، پویا و زمینه‌ساز پرورش استعدادهای بالقوه و خدادادی فرزندان آنان باشد.

موسوی‌نژاد بر افزایش قدرت تصمیم‌گیری و مشارکت جویانه مدارس تاکید کرد و افزود: پویاسازی، بانشاط سازی و توانمندسازی مدارس در گرو حضور مدیران خلاق، معلمان دلسوز و مشارکت فعال دانش‌آموزان دختر و پسر دوره‌های مختلف تحصیلی است.

وی گفت: هدف اصلی پروژه مهر، خلق مدرسه شاداب و مهری با نشاط و ماندگار برای دانش‌آموزان در آغاز سال تحصیلی است که از این منظر مهمترین پروژه ملی در آغاز سال تحصیلی به‌شمار می‌آید.

کمبود فضاهای آموزشی و پرورشی یکی از چالش‌های آموزش و پرورش در خراسان جنوبی به شمار می‌رود و بیشترین کمبود در شهرستان بیرجند است به طوری که برخی مدارس مرکز استان به صورت دونوبت فعالیت دارند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha