نشست اتحادیه عرب برای بررسی جنایت آفرینی اسرائیل در جنین + فیلم

تهران - ایرنا- نشست اتحادیه عرب در سطح نمایندگان کشورهای عربی ظهر امروز سه شنبه در مقر این اتحادیه در شهر قاهره پایتخت مصر آغاز شد و سخنرانان تجاوزگری کنونی ارتش رژیم صهیونیستی علیه شهر جنین در کرانه باختری رود اردن را محکوم و بر لزوم پایان بخشیدن به آن و حق آزادی ملت فلسطین تاکید کردند.

به گزارش ایرنا، نماینده اردن در اتحادیه عرب در آغاز این نشست با گرامیداشت یاد و خاطر شهدای فلسطین و شفای عاجل برای زخمی ها گفت: اقدامات اسرائیل در اراضی فلسطینی که آخرین آن در جنین صورت می گیرد، خطرناک بوده و درباره چرخه خشونت هشدار می دهد. این وضعیت بکارگیری همه تلاش های عربی از طریق اقدامات سیاسی و حقوقی را برای اقدام جامعه بین المللی به منظور مقابله با آن و حفاظت از ملت فلسطین و توقف همه اقدامات یکجانبه رژیم اسرائیل از جمله شهرک سازی و محاصره اراضی را می طلبد.

وی تاکید کرد: مسئله فلسطین همچنان مسئله محوری و اول اردن است و کشورش همه تلاش خود را با جهان عرب و شرکای بین المللی برای حمایت از ملت فلسطین و مبارزه مشروع آنها برای رسیدن به حقوق خود مبذول می دارد.

نماینده اردن گفت: باید از همه راهکارهای قانونی به منظور تضمین توقف تجاوزگری اسرائیل علیه اراضی فلسطینی استفاده شود.

وی تاکید کرد: ملت فلسطین حق آزادی و تشکیل کشور مستقل فلسطینی را دارد.

این مقام اردنی گفت: حمایت از مسجد الاقصی و قدس و مقدسات آن اولویت اردن است.

وی گفت: ما درباره افزایش تجاوزگری اسرائیل علیه همه اراضی فلسطینی هشدار می دهیم و حملات نیروهای اسرائیلی به جنین را محکوم و از جامعه بین المللی می خواهیم که به مسئولیت خود در قبال فلسطینی ها عمل کند.

نمایندگان کویت، تونس، موریتانی و لبنان نیز به نوبه خود تجازوگری رژیم صهیونیستی علیه ملت فلسطین را کردند.

نماینده تونس گفت: آنچه در جنین می گذرد نقض آشکار قوانین بین المللی است.

نماینده لبنان نیز با محکوم کردن تجاوزگری رژیم صهیونیستی به جنین تاکید کرد که اشغالگران از مردم جنین به عنوان سپر انسانی استفاده می کنند و باید برای توقف تجاوزگری اسرائیل وارد عمل شد.

نماینده موریتانی نیز تاکید کرد که ما از ملت فلسطین در مقابله با تجاوزگری رژیم صهیونیستی حمایت و پشتیبانی می کنیم.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha