۱۴ تیر ۱۴۰۲، ۷:۴۵
کد خبرنگار: 3131
کد خبر: 85159617
T T
۴ نفر

برچسب‌ها

ساخت سالن سه هزار نفره شیروان؛ پایانی بر حسرت ۱۳ ساله جوانان + فیلم

بجنورد- ایرنا- سالن ورزشی سه هزار نفره شیروان که بیش از یک دهه ناتمام مانده و فعالیت ورزشی در آن به رویایی برای جوانان تبدیل شده بود روند ساخت آن با جذب اعتبار از محل مصوبات سفر رییس جمهور به خراسان شمالی دوباره آغاز شد.

به گزارش ایرنا، سال ۱۳۸۹ بود که کلنگ بزرگترین سالن ورزشی شهرستان شیروان در خراسان شمالی به زمین زده شد اما با گذشت بیش از یک دهه به دلیل پرداخت قطره چکانی اعتبار، این پروژه مهم ورزشی با ۳۰ درصد پیشرفت فیزیکی نیمه کاره رها شد.

طرح نیمه تمامی که مسوولان سابق ورزش بارها شعار تکمیل آن را سر دادند اما خیلی از آنها به سرانجامی نرسید و سالن سه هزار نفره شیروان نیز همچنان در پرونده طرح های نیمه تمام ورزشی خراسان شمالی جا خوش کرده بود.

پرونده قطور طرح های نیمه تمامی که شمار آنها در این استان به ۹۰ می رسد و با روی کار آمدن دولت جهادی نهضتی برای تکمیل بسیاری از آنها شکل گرفته است.

با سفر استانی دولت به خراسان شمالی در تیرماه ۱۴۰۱، طرح سالن ورزشی سه هزار نفره شیروان از آرشیو طرح های نیمه تمام رها شده خارج و در مصوبات ورزشی سفر قرار گرفت به گونه ای که در کمتر از یکسال اعتبارات تکمیل آن جذب و روند ساخت این مجموعه ورزشی نیز از سر گرفته شد تا دیگر شاهد به صدا درآمدن سوت فرسودگی آن قبل از بهره برداری نباشیم.

جان دوباره طرح ورزشی با جذب ۷۵ میلیارد ریال

رییس اداره ورزش و جوانان شهرستان شیروان در خراسان شمالی در این خصوص می گوید: عملیات تکمیل سالن ورزشی سه هزار نفره این شهرستان با جذب ۷۵ میلیارد ریال از محل اعتبارات سفر رییس جمهور آغاز شده است.

مهدی شعبانی می افزاید: ساخت این سالن ورزشی از سال ۸۹ در زمینی به گستره چهار هزار و ۲۰۰ متر مربع آغاز شد و با گذشت سال ها تنها ۳۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشت و به دلیل نبود اعتبار، عملیات ساخت آن متوقف شد.

وی خاطرنشان می کند: مناقصه اجرای این طرح برگزار و فاز اول ساخت آغاز شده است و با تزریق اعتبار اجرای این طرح تسریع می یابد.

شعبانی می گوید: ساخت این مجموعه ورزشی با توجه به جمعیت این شهرستان ضروری است و در صورت احداث آن علاوه بر داشتن مکان ورزشی مناسب بسیاری از مسابقات استانی و کشوری به میزبانی شهرستان برگزار می شود.

رییس اداره ورزش و جوانان شهرستان شیروان می افزاید: سرانه استاندارد فضای ورزشی کشوری برای هر نفر یک متر مربع و این سرانه در شیروان نیم متر برای هر نفر است که با ساخت سالن های ورزشی نیمه تمام از جمله این طرح، سرانه به میزان استاندارد خواهد رسید.

ساخت سالن سه هزار نفره شیروان؛ پایانی بر حسرت ۱۳ ساله جوانان

آغاز تکمیل ۹۰ طرح نیمه تمام ورزشی

براساس آمارهای اعلام شده از سوی مسوولان ورزشی خراسان شمالی؛ حدود ۹۰ طرح ورزشی نیمه تمام در این استان وجود دارد که برخی از آن‌ها بیش از ۱۰ تا ۱۵ سال پیش کلنگ زنی شده‌اند، طرح‌هایی که براساس برآوردهای مالی روز، چند صد میلیارد تومان بودجه برای تکمیل نیاز دارد.

فعال شدن بسیاری از طرح های راکد به ویژه سه طرح شاخص ورزشی استان با آغاز فعالیت دولت سیزدهم نقطه امیدی برای تکمیل سایر طرح ها است.

سرپرست اداره کل ورزش و امور جوانان خراسان شمالی در این خصوص می گوید: عملیات تکمیل سه پروژه شاخص ورزشی استان که سال ها راکد مانده بود، آغاز و این طرح ها با تزریق ۲۰۰ میلیارد تومان اعتبار از محل سفر رییس جمهور به بهره برداری می رسد.

غلامرضا شاکری کوشکی می افزاید: سالن ۶ هزار نفری بجنورد با ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی، سالن سه هزار نفری شیروان نیز با ۳۰ درصد پیشرفت فیزیکی و سالن ۲ هزار نفری اسفراین با ۴۰ درصد پیشرفت فییکی طرح های شاخص ورزشی استان است که سال‌ها بلاتکلیف مانده بود.

وی می گوید: در واقع این پروژه های ورزشی به دلیل پرداخت قطره چکانی اعتبار تا یکسال پیش همچنان نیمه کاره رها شده بود اما با رویکرد جهادی دولت در تکمیل طرح های نیمه تمام ورزشی، فرایند تکمیل آنها در دستور کار قرار گرفت.

شاکری کوشکی یادآور می شود: مناقصه اجرای این طرح ها برگزار و پیمانکار مشخص شده است که با تزریق اعتبار اجرای این طرح ها تسریع می یابد.

شهرستان شیروان دارای ۳۲ باب اماکن ورزشی و سه هزار و ۵۰۰ ورزشکار سازمان یافته است.

این شهرستان با ۱۵۷ هزار نفر جمعیت به عنوان دومین شهرستان پرجمعیت خراسان شمالی در ۶۰ کیلومتری شرق بجنورد قرار دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha