۱۳ تیر ۱۴۰۲، ۱۴:۲۴
کد خبر: 85159672
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

کلینیک دولتی ترک دخانیات یزد به عنوان الگو در کشور برگزیده شد

یزد- ایرنا- مدیر بیمارستان افشار یزد در خصوص نخستین کلینیک دولتی ترک اعتیاد استان که در این بیمارستان ایجاد شده است، گفت: این مرکز در ارزیابی که توسط رئیس دبیرخانه کشوری کنترل دخانیات، نماینده سازمان جهانی بهداشت و مدیران سلامت دانشگاه‌ها علوم پزشکی کشور صورت گرفت، به عنوان الگوی برگزیده مراکز درمانی و بیمارستان‌های کشور معرفی شد.

به گزارش روز سه‌شنبه دانشگاه علوم پزشکی یزد، عباس صادقی با بیان اینکه یکی از عوامل مهم و قابل پیشگیری بیماری قلبی ترک دخانیات است، افزود: نخستین کلینیک دولتی ترک اعتیاد یزد در سال ۹۹ در بیمارستان افشار یزد آغاز به کار کرد و در این مدت، ۳۰ درصد از افرادی که برای ترک دخانیات به این مرکز مراجعه کردند قطع مصرف و ۷۰ درصد کاهش مصرف داشته اند.

وی بابیان اینکه بیمارستان افشار مرکز تخصصی قلب در استان یزد است، اظهار کرد: این مرکز تلاش دارد تا با تشویق شهروندان به ترک سیگار عوامل ایجاد کننده بیماری های قلبی و عروقی را کاهش دهد .
مدیر مرکز ارتقاء سلامت و کلینیک ترک دخانیات بیمارستان افشار یزد نیز با بیان اینکه سالانه 10 ها هزار میلیارد تومان در کشور دود می‌شود و باید دو تا سه بار آن نیز برای درمان بیماران هزینه شود، گفت: ترک دخانیات برای عموم به خصوص بیماران قلبی، نیازمند تغییر رفتار و کنترل عوامل روحی مساعد کننده، حمایت اجتماعی از بیماران و برطرف کردن مشکلات خانوادگی آن ها و در صورت نیاز درمان دارویی و ارجاع به روانپزشک است.
مهدیه قنبری خاطرنشان کرد: مراجعه کنندگان به این مرکز توسط تیم درمان شامل پزشک عمومی، روانشناس، روانپزشک و مددکار اجتماعی ویزیت می‌شوند.
دخانیات یکی اصلی بیماری های قلبی عروقی
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد نیز گفت: دخانیات توسط سازمان بهداشت جهانی به عنوان یکی از علل اصلی بیماری قلبی و عروقی، مرگ زودرس و ناتوانی در سراسر جهان شناخته شده است.
محسن میرزایی با بیان اینکه دخانیات عامل ۱۲ درصد مرگ و میر ناشی از بیماری های قلبی عروقی است، افزود: ترک دخانیات در سن ۵۰ سالگی خطر ابتلا به بیماری های قلبی عروقی را به نصف کاهش می دهد و در ۳۰ سالگی باعث می شود تا از خطر ایجاد بیماری قلبی عروقی در اثر مصرف دخانیات کاملا جلوگیری شود.
میرزائی تصریح کرد: با با ترک سیگار فشار خون و ضربان قلب عادی می شود و گردش خون در مدت ۲۰ دقیقه بهبود می یابد و علاوه بر این، باعث افزایش سطح اکسیژن خون و کاهش خطر حمله قلبی در مدت هشت ساعت می شود.

تعداد بیمارستان‌های استان یزد ۱۴ باب اعلام شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha