۱۴ زندانی جرایم غیرعمد در خراسان‌شمالی آزاد شدند

بجنورد- ایرنا- رییس کل دادگستری خراسان شمالی گفت: همزمان با دهه امامت و ولایت ۱۳ زندانی مرد و یک زندانی زن دارای محکومیت‌های مالی و موضوع جرایم غیرعمد در استان آزاد شدند.

حجت الاسلام والمسلمین رضا براتی زاده روز سه شنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: این ۱۴ زندانی یک میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان بدهی داشتند که به نیت ۱۴ معصوم و در نتیجه گذشت شکات، قبولی اعسار و کمک‌های خیرین و نیکوکاران آزاد شدند.

وی بیان کرد: ۴۷۰ میلیون تومان بر اساس مذاکرات اصلاحی معمول شکات بخشیده شد، ۶۸۰ میلیون تومان از طریق ستاد دیه استان و کمک های مالی خیران و همچنین با لحاظ ۳۰ میلیون تومان آورده خانواده‌های مددجویان موجبات رهایی این زندانیان از حبس فراهم شد.

رییس کل دادگستری خراسان شمالی ادامه داد: ۸۰ نفر زندانی محکومیت های مالی و جرایم غیر عمد با ۶۰ میلیارد تومان بدهی همچنان منتظر دریافت کمک‌های مردمی از دستان پرمهر و عطوفت خیرین و نیکوکاران هستند.

وی عنوان کرد: کار خیر نزد خداوند متعال همواره از اجر فراوانی برخوردار است و ثواب آن نیز با هیچ چیز مادی قابل مقایسه نیست.

هشتم تیر ماه سالجاری مصادف به عید سعید قربان آغاز دهه امامت و ولایت است و هجدهم همین ماه مصادف با ولادت امام موسی کاظم (ع) این دهه به پایان می‌رسد.

تعداد زندانیان این استان حدود ۲ هزار نفر است که این تعداد زندانی در سه زندان و یک کانون اصلاح تربیت تحمل حبس می کنند که ۹۷ درصد مددجویان این استان مرد و سه درصد زن و همچنین ۶۸ درصد از آنان زندانیان متاهل هستند.

از مجموع زندانیان ۷۶ درصد بی سواد و زیر دیپلم، ۱۷ درصد فوق دیپلم هستند.

خراسان شمالی با جمعیت یک میلیون نفر در شمالشرق کشور واقع شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha