دانشجویان دانشگاه آزاد در ثبت مقالات علمی با مشکل روبرو هستند

تهران - ایرنا - عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی با اشاره به مشکلات دانشجویان مقاطع تحصیلات تکمیلی دانشگاه آزاد در ثبت مقالات علمی اظهار داشت: مشکل ثبت مقالات در مجلات معتبر علمی ملی جهانی از ایرادات اساسی و بسیار شکایت برانگیز این دانشگاه است.

امانقلیچ شادمهر در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی ایرنا در مورد عملکرد دانشگاه آزاد اسلامی بیان داشت: این دانشگاه برای رسیدن به دانشگاه تراز انقلاب اسلامی مسیر طولانی در پیش رو دارد که باید از پوسته و نسل قبلی آموزش حرکت کرده و به دانشگاه نسل جدید تغییر یابد.

شادمهر با اشاره به مشکلات دانشجویان مقطع کارشناسی ارشد و دکتری دانشگاه آزاد در ثبت مقالات گفت: از ایرادات اساسی و بسیار شکایت برانگیز که مانع عمده دانشجویان در حال دفاع یا فارغ التحصیلان کارشناسی ارشد و دکترا بوده ثبت مقالات در مجلات معتبر علمی ملی جهانی که مشکل عمده دانشگاه آزاد است.

وی خواستار رفع هرچه سریعتر این مشکل دانشجویان از سوی مسئولان دانشگاه‌ آزاد شد.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس اضافه کرد: لازم است دانشگاه آزاد اسلامی در زمینه نظارت و بازرسی یک سامانه دقیق و جامع راه اندازی کند و به شکایات و انتقادات رسیدگی فوری داشته باشد، همچنین محورهای پژوهشی دانشجویان باید در حوزه اجرا نیز پیاده سازی شود و بر اساس نیاز روز جامعه باشد.

شادمهر بیان داشت: نسل جدید آموزش صرفاً بر اساس اخذ مدرک و کسب عناوین علمی نیست بلکه در میزان کسب مهارت ارتباط با صنعت و علم در عرصه کار است.

نماینده مردم گنبد کاووس در مجلس تاکید کرد: دانشگاه آزاد اسلامی باید بیش از گذشته به رشته‌های مهارتی توجه کند و رشته‌های پذیرش خود را بر اساس نیاز جامعه و مناطق تعریف کند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha