رئیس فدراسیون اسکواش: معضل اخذ ویزا در ورزش مرتفع شده است/ جام دیپلمات‌ها در راه است

تهران- ایرنا- رئیس فدراسیون اسکواش درباره مشکلات اخذ ویزا در ورزش گفت: طی جلسه مشترک با وزرات امور خارجه قرار بر این شد که از ظرفیت‌های وزارت امور خارجه برای ورزش استفاده کنیم و مشکلاتی مثل سفرها، همراهی سفارت‌خانه‌ها، مشکلات خروج از کشور، اخذ ویزا و امثال آن‌ها را حل کنیم.

امیر عزیزی‌پور در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی ایرنا درخصوص جلسه مشترک رئیس فدراسیون‌ها با وزیر امور خارجه ایران، اظهار داشت: مهم‌ترین مسئله‌ای که در این جلسه بیان شد دیپلماسی در ورزش بود که می‌تواند کمک بسیاری به کشور کند. طی این جلسه قرار بر این شد که از ظرفیت‌های وزارت امور خارجه برای ورزش استفاده کنیم و مشکلاتی مثل در سفرها، همراهی سفارت‌خانه‌ها، مشکلات خروج از کشور، اخذ ویزا و امثال آن‌ها را حل کنیم. هماهنگی این جلسه باعث شد که یک معضل بزرگ برای فدراسیون‌ها، حل شود.

وی افزود: در خصوص رشته اسکواش هم در این جلسه بنا شد که جام دیپلمات‌ها را برگزار کنیم و آن را در دستور کار نیز قرار دادیم تا با سفیرانی که در ایران هستند، این مسابقات را برگزار کنیم. فکر می‌کنم بعد از این جلسه بتوانیم با فراغ بال بیشتری به سمت مسابقات بین المللی و اعزام ورزشکاران برویم.

رئیس فدراسیون اسکواش با اشاره به مسابقات قهرمانی جوانان آسیا که پیش روی فدراسیون است، عنوان کرد: یک تیم ۲۰ نفره برای مسابقات انفرادی قهرمانی آسیا جوانان و نوجوانان می‌فرستیم و به دنبال هماهنگی‌های لازم برای این امر هستیم. امیدواریم با این جلسات دیگر مشکلی برای اعزام‌ها پیش نیاید.

عزیزی‌پور درباره مسابقات اسکواش رده‌های سنی قهرمانی کشور خاطرنشان کرد: استقبالی که در از این رقابت‌ها شد خیلی خوب بود ومی‌توانم بگم حدود ۴۰۰ ورزشکار در رده‌های سنی مختلف در کشور حضور دارند که هم‌زمان بخشی از مسابقات درحال برگزاری است. با توجه به اینکه تمرکز فدراسیون بر رده‌های پایه است، هیجان و پیشرفت خوبی را خواهیم داشت و هر روز بیشتر رشد می‌کنیم. از طرف دیگر برای بحث داوری نیز در این مسابقات از استان‌های مختلف جذب بالا و بومی سازی داشتیم.

وی با تاکید بر ارزش بخش همگانی گفت: بخش همگانی، کودکان و فرهنگی را با هم در کنار هم آوردیم و اتفاقات خوبی در بخش کودکان در حال انجام است؛ جامعه هدف مهدکودک‌ها است و با سازمان بهزیستی باید جلساتی را برگزار کنیم تا نتایج خوبی بگیریم. مهم‌تر از همه جشنواره مهر ماه است که در مراکز استان‌ها و روز جهانی اسکواش برگزار می‌شود. برنامه‌ها ریخته شده و به دنبال جذب منابع هستیم تا بتوانیم اتفاقات خوبی را رقم بزنیم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha