ذخیره سد الغدیر ساوه به کمتر از ۴۱ میلیون مترمکعب رسید

ساوه - ایرنا - مدیرعامل شرکت آب منطقه ای استان مرکزی گفت: هم اکنون تنها ۱۴.۷ درصد از حجم سد الغدیر ساوه ذخیره آب دارد که این میزان شامل ۴۰ میلیون و ۸۶۰ هزار متر مکعب است.

«عزت اله آمری» روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه میزان ذخیره نسبت به ۸۸ میلیون و ۴۸۰ هزار متر مکعب مدت مشابه سال گذشته حدود ۵۰ درصد کمتر است اظهار کرد: از ابتدای سال آبی جاری (ابتدای مهر تا کنون) به علت کاهش بارندگی ها تنها ۱۵ میلیون و ۹۸۵ میلیون لیتر آب به مخزن این سد وارد شده است.

وی اضافه کرد: از ابتدای فروردین ۱۴۰۲ از کل ذخیره پشت سد تا کنون سه میلیون و ۸۲۴ هزار متر مکعب آب برای شرب و ۱۳ میلیون و ۷۰۲ هزار متر مکعب برای کشاورزی تخصیص داده شده است.

آمری با بیان اینکه در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته میزان تخصیص به بخش شرب تنها ۳۱ متر مکعب کاهش داشته است افزود: اما میزان تخصیص آب به بخش کشاورزی در این دوره مقایسه ای که حدود ۲۸ میلیون و ۷۵۲ هزار متر مکعب بود حدود ۵۲ درصد کاهش داشته است.

سد الغدیر ساوه یکی از ۱۸ سد کشور است که حجم موجودی آب آنها از ابتدای سال آبی جاری (اول مهرماه ۱۴۰۱) تا کنون در هنگام ورود به روزهای گرم‌تر سال نسبت به مدت مشابه سال گذشته، بین ۲۵ تا ۷۵ درصد کاهش دارد.

سد الغدیر ساوه بر روی رود قره‌چای در ۲۵ کیلومتری جنوب غربی شهرستان ساوه با ظرفیت ۲۷۷ میلیون متر مکعب احداث شده‌است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha