مدیریت جامع حوزه‌های آبخیز خراسان جنوبی در سطح وسیع‌تر اجرا شود

بیرجند - ایرنا - معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان‌ جنوبی با بیان اینکه ۱۰ درصد حوزه سرزمینی کشور متعلق به این استان است، گفت: طرح مدیریت جامع حوزه‌های آبخیز در این استان باید در سطح وسیع‌تری اجرا شود.

به گزارش خبرنگار ایرنا علیرضا عباس‌زاده روز سه‌شنبه در کارگروه اجرایی مدیریت جامع حوزه‌های آبخیز خراسان جنوبی گفت: حاکمیت برای اینکه الگوی حکمرانی خود را به خوبی اعمال کند باید به صورت عملیاتی وارد میدان شود.

وی با بیان اینکه در حال حاضر کم آبی مهمترین چالش جوامع بشری است، عنوان کرد: باید یک الگوی حکمرانی خوب و مفید در حوزه آب برای کشور و نظام اسلامی طراحی و اجرا شود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی با تاکید بر همراهی همه دستگاه‌های متولی در زمینه رفع مشکلات کم آبی و اجرای مدیریت جامع حوزه‌های آبخیز، گفت: در حال حاضر مهمترین چالش کشور کم آبی است و سازمان منابع طبیعی در حوزه آبخیزداری ورود جدی داشته است.

وی گفت: تاکنون یک طرح آزمون پیشنهادی مدیریت جامع آبخیز به وسعت ۲ هزار و ۳۱۵ هکتار برای اجرا به سازمان منابع طبیعی معرفی شده که نیاز است با توجه به وسعت استان اجرای طرح دیگر مدیریت جامع حوزه‌های آبخیز هم برای این استان در نظر گرفته شود.

عباس‌زاده با اشاره به خشکسالی و کم آبی شدید در خراسان جنوبی و لزوم افزایش اجرای طرح‌های آبخیزداری گفت: باید خراسان جنوبی در اجرای طرح‌های آبخیزداری به صورت ویژه دیده شود و تاکنون هم استان در زمینه اجرای این طرح‌ها در سطح کشور الگو و پیشتاز بوده است.

وی عنوان کرد: همچنین باید از ظرفیت قرارگاه امام حسن مجتبی (ع) در اجرای طرح‌های آبخیزداری در استان استفاده شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha