۱۳ تیر ۱۴۰۲، ۱۸:۳۸
کد خبرنگار: 1004
کد خبر: 85160099
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

نیکوکاران ۳۹ کلاس درس تقدیم آموزش و پرورش تربت‌حیدریه کردند

تربت‌حیدریه - ایرنا - مدیرعامل مجمع خیران مدرسه‌ساز تربت‌حیدریه گفت: نیکوکاران ۱۰ آموزشگاه به استعداد ۳۹ کلاس درس تحویل آموزش و پرورش این شهرستان دادند که مهر سال جاری در اختیار دانش‌آموزان شهری و روستایی قرار خواهد گرفت.

به گزارش ایرنا، سیدامیر حسینی عصر سه‌شنبه در آیین کلنگ زنی ۲ آموزشگاه خیرساز تربت حیدریه افزود: این اقدام خیران بر اساس تفاهمنامه‌ای صورت گرفته که پارسال با خیران این شهرستان منعقد شده‌ بود.

خیران ۳۹ کلاس درس تقدیم آموزش و پرورش تربت‌حیدریه کردند


وی در آیین کلنگ‌زنی ساخت آموزشگاه ۶ کلاسه ورثه مرحوم «خانم نصرت کریمی» گفت: این فضای آموزشی در زمینی به مساحت هزار و ۱۷۳ متر و ۴۹۶ متر زیربنا و هزینه هر کلاس ۱۰ میلیارد ریال ساخته شده که ۵۰ درصد هزینه آن بر عهده اداره نوسازی و تجهیز مدارس تربت‌حیدریه است.

حسینی در آیین کلنگ‌زنی آموزشگاه ۶ کلاسه خیرساز «محمدحسین محمدعلیزاده» نیز اظهار کرد: مدرسه در زمینی به مساحت هزار و ۹۷۸ متر و زیربنای ۴۹۶ متر ساخته خواهد شد که برای ساخت هر کلاس، ۱۰ میلیارد ریال اعتبار نیاز و تمام هزینه آن را نیکوکار گرامی می‌پردازد.

مدیرعامل مجمع خیران مدرسه‌ساز تربت‌حیدریه ادامه داد: مهر سال جاری دانش آموزان روستایی در روستاهای امیرآباد (۲ کلاسه با همکاری موسسه مهر پویا)، اسفیوخ (چهار کلاسه که ۲ کلاس توسط خانواده موسوی ساخته شده و یک مدرسه ۲ کلاسه توسط نیکوکار شمس‌الهدی در حال ساخت)، ضیاءالدین مدرسه سه کلاسه صاحب مدرسه جدید شده اند.

خیران ۳۹ کلاس درس تقدیم آموزش و پرورش تربت‌حیدریه کردند


حسینی افزود: همچنین دانش‌آموزان روستای دیزقند (مدرسه سه کلاسه توسط نیکوکار "فرناد")، حصار مرسه ۶ کلاسه توسط دکتر برزگر به یاد همسرش) ، حاجیان مدرسه سه کلاسه توسط "جامع‌الصنایع) و در روستای مزجرد مدرسه ۲ کلاسه توسط خانم عسگری موحد تقدیم دانش آموزان روستایی این خطه شده است.

وی تصریح کرد: در بخش مرکزی تربت‌حیدریه نیز مدرسه استعدادهای درخشان شهید بهشتی که تاکنون در آنجا تنها دانش‌آموزان متوسطه دوم مشغول تحصیل بودند، ۶ کلاس دیگر برای دانش‌آموزان متوسطه اول با کمک خیرمدرسه‌ساز(آقای محبوب) و ساخت یک مدرسه ۲ کلاسه در منطقه بنت‌الهدی تربت‌حیدریه نیز آغاز شده است.

حسینی هزینه ساخت هر کلاس درس اعم از مناطق شهری و روستایی در این شهرستان را ۱۰ میلیارد ریال اعلام کرد.

اکنون در شهرستان تربت‌حیدریه ۴۵ هزار دانش‌آموز در ۲۸۰ مدرسه و ۱۳۵۲ کلاس و با کمک ۲۳۶۸ معلم تحصیل می‌کنند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha