انشعابات غیرمجاز آب آشامیدنی معضلی در شهرستان ری

شهرری - ایرنا - یکی از معضلات شهرستان ری در حوزه آب آشامیدنی، انشعابات غیرمجازی است که مسئولان آبفای منطقه ۶ تهران از کشف تعدادی از این انشعابات خبر می‌دهند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، در تازه ترین اخبار از این منطقه آب تهران خبر می رسد که ۲۷ انشعاب غیر مجاز آب واقع در روستای اسلام آباد، با همکاری حوزه بهره برداری ناحیه خاوران قطع شد.

امیدصابری مدیر آب و فاضلاب ناحیه خاوران در این باره اعلام کرد: بلافاصله پس از محرز شدن تخلف صورت مذکور، با حضور جانشین دادستانی شهرری و همچنین نمایندگان معاونت مشترکان، حراست و حقوقی شرکت آبفای منطقه ۶ (شهرری) جمع آوری شد.

وی افزود: انشعابات مذکور به تعداد ۲۷ فقره مربوط به انشعابات غیر مجاز (شامل کارگاه های صنعتی، باغ و باغچه) در روستای اسلام آباد بودند.

این مسئول خاطرنشان کرد: پس از بررسی بیشتر مشخص شد مالکان، این انشعابات را به وسیله سه راهی و بدون نصب کنتور به شبکه آب شهری وصل کرده بودند که پس از جمع آوری پرونده لازم برای سیر مراحل قانونی با حضور نیروی انتظامی تشکیل و جهت اقدامات بعدی تحویل دفترحقوقی شرکت شد.

انشعابات غیرمجاز آب آشامیدنی معضلی در شهرستان ری

همچنین محمد کاظم عقا مدیر ناحیه خانی آباد هم اعلام کرد: در پی پیمایش محدوده تحت پوشش ناحیه خانی آباد به همت امدادگران، ۳۴ ملک دارای انشعاب غیرمجاز واقع در شهرک احمدیه، خیابان بهشتی بلوار کدخدایی که از خط ۶۳ پلی اتیلن غیرمجاز گرفته بودند، شناسایی و با حضورتعداد زیادی از نیروهای یگان های عملیاتی و انتظامی، نماینده دفتر حراست و امور محرمانه و سایر ارگان های خدماتی نسبت به جمع آوری و قطع آن اقدام شد.

وی با اشاره به مخاطرات مصرف آب از انشعاب غیرمجاز در شرایط تنش آبی که شامل هدر رفت و کاهش کیفیت آب آشامیدنی و افزایش حوادث می شود، افزود: افزایش کشف انشعابات غیر مجاز، شناسایی و تعمیر نشت های نامرئی شبکه، مدیریت فشار شبکه، کاهش زمان رسیدگی به حوادث و اتصال و لوله گذاری چاه های تحت پوشش از مهم ترین راهکارهای کارآمد ناحیه خانی آباد برای گذر از تنش آبی به شمار می آید.

آبفای منطقه ۶ تهران با جمعیتی بالغ بر دو میلیون در شش منطقه شهرداری تهران، پنج شهر و ۷۳ روستای جنوب تهران خدمات رسانی می کند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha