چهره سارقان مامورنما در البرز منتشر شد/ مالباختگان شناسایی کنند

کرج - ایرنا - سرپرست پلیس آگاهی البرز با انتشار بدون پوشش تصاویر سارقان مامورنما از شهروندان خواست چنانچه توسط این اشخاص مورد سرقت قرار گرفته اند برای تشکیل پرونده و پیگیری موضوع به پلیس آگاهی این استان مراجعه کنند.

به گزارش شامگاه سه شنبه ایرنا از پلیس البرز، سرهنگ "حکمت‌الله شجاعی" اظهار کرد : به دنبال وقوع تعدادی سرقت و أخاذی از شهروندان توسط چند سارق مأمورنما در سطح استان، بررسی موضوع به صورت ویژه در دستور کار کارآگاهان اداره مبارزه با سرقت پلیس آگاهی قرار گرفت.

وی اضافه کرد: با تلاش شبانه روزی کارآگاهان مبارزه با سرقت، هفت متهم شناسایی و دستگیر شدند.

شجاعی با بیان اینکه تحقیقات در خصوص این پرونده ادامه دارد، اعلام کرد: با دستور بازپرس شعبه 20 بازپرسی دادگاه عمومی و انقلاب محمدشهر، تصاویر متهمان به صورت بدون پوشش منتشر شده تا چنانچه شهروندانی توسط این سارقان مورد سرقت قرار گرفته اند برای پیگیری موضوع و تشکیل پرونده به پلیس آگاهی استان البرز واقع در کرج، میدان طالقانی، بلوار تعاون، ساختمان پلیس آگاهی، اداره مبارزه با سرقت مراجعه کنند.

چهره سارقان مامورنما در البرز منتشر شد/ مالباختگان شناسایی کنند

دستگیری سارقان غیر بومی منزل درکرج

سرپرست پلیس آگاهی البرز همچنین در بخش دیگری ازسخنان خود از دستگیری چهار سارق غیر بومی منزل که در مناطق مختلف شهر ‏کرج اقدام به ۲۶ فقره سرقت کرده بودند، خبر داد . ‏

شجاعی گفت: به دنبال وقوع چندین فقره سرقت منزل در محلات مختلف شهر کرج از جمله شهرک بنفشه و منطقه مصباح، بررسی موضوع به صورت ویژه در دستور کار پایگاه یکم پلیس آگاهی قرار گرفت.

وی افزود: بلافاصله پس از آغاز تحقیقات، بررسی‌های میدانی کارآگاهان حکایت از این داشت که سارقان در یک گروه چهار نفره با استفاده از یک دستگاه خودرو پژو با روش‌های بالکن روی و توپی زنی وارد منازل شهروندان شده و طلاجات آنها را به سرقت می‌برند.

وی خاطرنشان کرد: ماموران پلیس آگاهی البرز با همکاری عوامل کلانتری ۳۸ بنفشه شهر کرج موفق به شناسایی و دستگیری یکی از اعضای این باند در محدوده های وقوع سرقت شده و با هماهنگی مقام قضائی نامبرده را برای انجام تحقیقات تکمیلی به پایگاه یکم پلیس آگاهی منتقل کردند.

شجاعی اضافه کرد: متهم که پس از انتقال به پلیس آگاهی چاره‌ای جز بیان حقیقت در پیش روی خودش نمی‌دید به ناچار لب به اعتراف گشود و به ۲۶ فقره سرقت منزل با همدستی سه نفر دیگر از سارقان سابقه دار یکی از استان‌های غربی کشور اقرار کرد و همدستان وی نیز که از سارقان سابقه دار هستند در یکی از استان‌های همجوار دستگیر شدند.

چهره سارقان مامورنما در البرز منتشر شد/ مالباختگان شناسایی کنند

دستگیری کلاهبردار فضای مجازی

جانشین فرمانده انتظامی البرز از شناسایی و دستگیری یک خانم که در فضای مجازی تحت ‏عنوان فروش مدرک تحصیلی اقدام به کلاهبرداری می‌کرد، در این استان خبر داد. ‏

سرهنگ "محمد نادربیگی" گفت: به دنبال ارجاع یک فقره پرونده کلاهبرداری تحت عنوان فروش مدرک تحصیلی در فضای مجازی به پلیس فتا استان، رسیدگی به موضوع در دستور کار ماموران این پلیس قرار گرفت.

وی افزود: در تحقیقات ابتدایی مشخص شد که شخصی ناشناس با راه‌اندازی یک کانال تلگرامی اقدام به کلاهبرداری تحت عنوان فروش مدرک تحصیلی کرده و پس از دریافت مبالغی از مالباخته دیگر پاسخگوی تماس او نبوده است.

نادربیگی اضافه کرد: پس از انجام تحقیقات تکمیلی و به کارگیری اقدامات پلیسی ماموران موفق به شناسایی یک متهم خانم در خصوص این پرونده شده و پس از یافتن مخفیگاه او در استان اصفهان، با دریافت نیابت قضائی به محل مورد نظر اعزام و او را دستگیر کردند.

وی با اشاره به احتمال گستردگی انجام کلاهبرداری توسط این متهم، خاطرنشان کرد: تاکنون 2 نفر از مالباختگان این پرونده شناسایی و تحقیقات در این زمینه همچنان ادامه دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha