۱۳ تیر ۱۴۰۲، ۲۲:۵۶
کد خبرنگار: 893
کد خبر: 85160247
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

مشاور امنیت ملی عراق: بغداد مشتاق توسعه روابط با ایران است

تهران- ایرنا- مشاور امنیت ملی عراق تاکید کرد که دولت محمد شیاع السودانی نخست وزیر این کشور علاقه‌مند است روابط خود را با ایران در همه زمینه‌ها توسعه دهد.

به گزارش سه‌شنبه شب ایرنا از پایگاه خبری ارت نیوز، قاسم الاعرجی مشاور امنیت ملی عراق در دیدار با علی باقری کنی معاون سیاسی وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و هیات همراه وی که با حضور محمدکاظم الصادق سفیر ایران در بغداد و محمد بحرالعلوم معاون وزیر امور خارجه عراق در امور روابط دوجانبه در بغداد انجام شد، این مطلب را بیان کرد.

بر اساس بیانیه دفتر مشاور امنیت ملی عراق، در این دیدار روابط دوستی و همکاری عراق و ایران و راه‌های توسعه آن در جهت تامین منافع دو ملت و دو کشور همسایه مورد بررسی قرار گرفت.

دفتر مشاور امنیت ملی عراق اضافه کرد: همچنین در این دیدار موضوعات و پرونده‌های مورد علاقه مشترک به ویژه امنیت مرزها و پایبندی دو طرف به توافقات مرتبط با این موضوع مورد بحث و بررسی قرار گرفت و بر اجرای مفاد پروتکل امنیتی امضا شده بین دو کشور تاکید شد.

علی باقری کنی معاون سیاسی وزیر امور خارجه ایران روز گذشته (دوشنبه) به منظور برگزاری نشست کمیته مشترک سیاسی ایران و عراق و همچنین رایزنی با مقامات سیاسی عالی رتبه این کشور در صدر یک هیات وارد بغداد شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha