عرضه ۹۰۰ تُن برنج تنظیم بازار در فروشگاه‌های زنجیره‌ای فارس  

شیراز-ایرنا-حدود ۹۰۰ تُن برنج تنظیم بازار در فروشگاه‌های زنجیره‌ای فارس توزیع شد که به گفته مدیر توسعه بازرگانی سازمان جهاد کشاورزی استان، پیش‌بینی‌های لازم برای عرضه برنج، مرغ و گوشت با قیمت دولتی در ماه محرم و صفر نیز انجام شده است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، در مواقعی که نرخ انواع برنج ایرانی در بازار مصرف، افزایش می‌یابد و یا مناسبت‌هایی پیش می‌آید که برنج با مازاد تقاضا روبرو می‌شود، مصرف‌کنندگان به تصمیمات سیاستگذاران حوزه کشاورزی برای مدیریت بازار برنج چشم می‌دوزند.

عرضه ۹۰۰ تُن برنج تنظیم بازار در فروشگاه‌های زنجیره‌ای فارس  

افزون بر اینکه قیمت این محصول همزمان با فصل برداشت و ورود یکباره برنج به بازار و افزایش عرضه، کاهش نسبی پیدا می‌کند اما مجدداً در دوره‌هایی خاص، مصادف با ایام مناسبتی مانند محرم، رمضان و عید شوک قیمتی به بازار برنج وارد می‌شود و معمولاً در تیر و مردادماه با کاهش نسبی قیمت مواجه می‌شویم.

چندی پیش توزیع برنج در قالب طرح فجر تا فطر از محل واردات شرکت بازرگانی دولتی با قیمت مناسب در فروشگاه‌های زنجیره‌ای اجرا شد و با توجه به مناسبت‌های پیش رو از جمله ماه محرم و صفر تدابیر لازم برای تنظیم بازار برنج و برقراری آرامش در بازار اتخاذ شده است.

در فارس نیز توزیع برنج تنظیم بازار با هدف به تعادل رسیدن عرضه و تقاضا در حال انجام است و عمده برنج‌های تنظیم بازار که در فروشگاه‌های زنجیره‌ای و تعاونی استان‌ عرضه می‌شوند، هندی و تایلندی هستند. این در حالیست که قیمت هر کیلوگرم برنج هندی درب انبار غله ۳۳ هزار تومان و برای مصرف کننده ۳۵ هزار تومان است، همچنین هر کیلوگرم برنج تایلندی رده ب با نرخ۱۸ هزارتومان قیمت‌گذاری شده است.

مدیر توسعه بازرگانی سازمان جهاد کشاورزی فارس در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا در این باره افزود: توزیع برنج هندی و تایلندی با قیمت دولتی آغاز شده است که از طریق فروشگاه‌های زنجیره‌ای و تعاونی‌های مصرف به دست مردم می‌رسد.

به گفته صمد رنجبری اخیرا ۹۰۰ تُن برنج هندی و تایلندی با قیمت هر کیلو هندی جی تی سی ۳۵ هزارتومان و تایلندی رده ب ۱۸ هزار تومان توزیع شده است.

وی ادامه داد: با توجه به نزدیکی ماه محرم و صفر پیش‌بینی‌هایی برای توزیع برنج در ایام آتی داریم تا کمبودی در بازار اتفاق نیفتد. در واقع در مناسبت‌ها یا مواقعی مانند عید نوروز، ماه مبارک رمضان، ایام محرم و صفر و اربعین که با تقاضای بیشتری در بازار مواجه می‌شویم با عرضه برنج در بازار تلاش می‌کنیم تا تقاضای مضاعفی که در این مواقع ایجاد می‌شود پوشش داده شود.

مدیر توسعه بازرگانی سازمان جهاد کشاورزی فارس با بیان اینکه در حال حاضر نیاز بازار به برنج تأمین شده است، گفت: در بحث مرغ و گوشت هم پیش بینی‌هایی انجام شده و موضوع واردات گوشت منجمد مرغ و گوشت قرمز منجمد از خارج از کشور توسط وزارت جهاد کشاورزی پیگیری و دنبال می‌شود تا بتوانیم در مناسبت‌های پیش‌رو با عرضه مازاد بر تقاضا تعادل بین عرضه و تقاضا را ایجاد کنیم و شاهد تنشی در بازار نباشیم.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha