خانه مطبوعات مطالبات مردمی را از مدیران پیگیری کند

اردبیل - ایرنا - مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل گفت: خانه مطبوعات استان باید محل پیگیری مطالبات مردم از مدیران باشد.

به گزارش خبرنگار ایرنا امیر رجبی شامگاه سه شنبه در آیین بازگشایی خانه مطبوعات استان اردبیل اظهار کرد: پیشکسوت های رسانه به خانه مطبوعات رفت و آمد داشته باشند و با برگزاری دوره های آموزشی ، سطح فعالیت اصحاب خبر و رسانه ارتقا یابد.

وی همدلی و همگرایی را برای رفع مشکلات و دستیابی به توفیقات مهم دانست و بر حضور موثر خبرنگاران در خانه مطبوعات و انتقال تجارب به همدیگر تاکید کرد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خاطرنشان کرد: فعالان و اصحاب رسانه مورد اعتماد و وثوق مردم هستند و با توجه به حساسیت کاری آنها باید حمایت‌ها و پشتیبانی‌ها از اصحاب رسانه و خبر به شکل مداوم و مستمر انجام شود.

رجبی با تاکید بر ضرورت تقویت و توسعه فضای گفتمان و گفت‌وگو با محوریت رفع دغدغه‌های صنفی اظهار کرد: با توجه به اینکه اصحاب رسانه منعکس‌کننده مطالبات و خواسته‌های مردمی از مسئولان هستند، باید به نحوی عمل کنند تا واقعیت‌ها منتشر شده و مسئولان نیز در امر پاسخگویی در میدان عمل حاضر باشند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل در ادامه پالایش حرفه‌ای اصحاب رسانه و خبرنگاران را از اولویت‌ها و ضرورت‌های پیش رو اعلام کرد و ادامه داد: ما نیز از این پالایش خبرنگاران واقعی استقبال می‌کنیم و امیدواریم این حرکت در دوره جدید فعالیت خانه مطبوعات به سرانجام برسد.

وی همچنین از آمادگی فرهنگ و ارشاد اسلامی استان برای تدارک زیرساخت‌ها و ایجاد امکانات مناسب برای اصحاب رسانه در تولید و انتشار محتواهای غنی و سودمند خبر داد و گفت: با محوریت خانه مطبوعات تلاش خواهیم کرد با مدیران استانی و مرتبط با آگهی‌ها و رپرتاژها تعامل خوبی برقرار کنیم تا در این حوزه نیز مطبوعات و نشریات محلی از فضای ایجاد شده استفاده کنند.

رجبی افزود: با دور کردن ذهنیت‌های منفی و نگاه خیرخواهانه همراه با نشاط و سرزندگی افق روشن و چشم‌اندازی شایسته در پیش روی رسانه‌های استان است که امیدواریم در این زمینه شایسته عمل کنیم.

مصطفی جمشیدی رئیس خانه مطبوعات استان اردبیل هم گفت: دوره فعالیت هشتمین هیات رئیسه خانه ، طبق اساسنامه سراسری یک سال تمدید شده است.

ناصر آزاد دبیر جشنواره مطبوعات ، خبرگزاری ها و پایگاه های خبری نیز گفت: چهارمین جشنواره در حال دریافت آثار خبرنگاران است و آثار منتشره از اول سال قبل تا نیمه مرداد امسال پذیرفته می شود.

وی گفت: این جشنواره شامل بخش های آزاد و ویژه است و جزییات آن در سایت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مندرج است.

در پایان این آیین ، تعدادی از خبرنگاران نیز نقطه نظرات خود را درباره فعالیت خانه مطبوعات ارائه کردند

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha