۱۴ تیر ۱۴۰۲، ۱۱:۲۲
کد خبرنگار: 2160
کد خبر: 85160477
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

برو مادر! خدا به همراهت

۱۴ تیر ۱۴۰۲، ۱۱:۲۲
کد خبر: 85160477
برو مادر! خدا به همراهت
عکس آرشیو است

گرگان - ایرنا - خیابان‌های محدوده پردیس دانشگاه علوم کشاورزی گرگان پر از ماشین شده و دیگر جایی برای پارک خودروی جدید نیست . جلوی در دانشگاه هم غلغله‌ای است . پدر و مادرهای زیادی از ساعات اولیه صبح خود را به اینجا رساندند تا آخرین توصیه‌های لازم برای ساختن آینده روشن فرزندانشان را انجام دهند. امروز رقابت اولین گروه کنکوری‌ها برای رسیدن به دانشگاه آغاز شد.

به گزارش ایرنا، رسیدن به دانشگاه، آرزوی هم پدر و مادر ایرانی است و اغراق نیست اگر بگوییم که این رویا در سال‌های اول زندگی به ذهن والدین سنجاق می‌شود و پوشیدن لباس پزشکی و مهندسی و خلبانی را به خواب همیشگی آنان تبدیل می‌کند.

قدم به قدم با فرزندان، پدر و مادر هم به استرس کنکور مبتلا می‌شوند و با هر پیشرفت فرزند در کلاس‌های آماده‌سازی کنکور و یا آزمون‌های آزمایشی، رسیدن به رویاهای چندین ساله را در دسترس می‌بینند و یا با افت تحصیلی و گاها پشیمانی از شرکت در کنکور، آمال خود را بر باد رفته می‌انگارند.

بر همین اساس است که نگاهی به چهره پدر و مادرهای منتظر پشت درهای محل برگزاری آزمون سراسری سال ۱۴۰۲ در گرگان، بازتابی از سال‌های پر فراز و نشیب والدین است.

برو مادر! خدا به همراهت
آخرین توصیه‌های یک پدر به دختر کنکوری

مادری که در گوشه‌ای روی چمن‌ها تسبیح به دست قرآن می‌خواند و یا پدری که تا آخرین لحظه، توصیه‌های فنی تست زدن و شاید حفظ آرامش در کنکور را به فرزند یادآوری می‌کند.

چهره این کنکوری‌ها هم متفاوت است .یکی شادمان و خوشحال در حال رفتن به جلسه آزمون است اما اضطراب و نگرانی از چهره یکی دیگر دور نمی‌شود. خواهران دوقلوی گرگانی هم دست در دست هم با پدر و مادر خداحافظی کرده و با شیطنت شعری را زمزمه می‌کنند که صدایش به گوش ما نمی‌رسد.

نگاهی به این چهره‌های‌ خسته، بازتابی از تلاش جامعه در مسیر رسیدن به هدف است. آن‌که از فرصت‌های در اختیار خود به درستی استفاده کرده باشد، موفقیت را در چنگ خود می‌پندارد اما آن‌که نتواسته باشد از آن استفاده کند، دست به دامن بخت و اقبال می‌شود. هر چه باشد انگار کنکور هنوز همان غول بی شاخ و دمی است که بهترین و شاید راحت‌ترین راه از نظر خانواده ها برای رسیدن به موفقیت باشد. حالا این‌که این دیدگاه چقدر می‌تواند درست باشد یا نه را نمی‌توان اینجا پاسخ داد.

روز اول نوبت دوم آزمون سراسری سال ۱۴۰۲ در گلستان با رقابت ۱۱ هزار و ۵۸۲ داوطلب رشته‌های ریاضی و علوم انسانی آغاز شد

رییس دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان گفت: در مجموع داوطلبان امروز هزار و ۷۳۱ نفر داوطلب گروه آزمایشی ریاضی و فنی و ۹ هزار و ۸۵۱ نفر داوطلب گروه علوم انسانی هستند.

شعبان شتایی‌جویباری اظهار کرد: در مجموع ۲۵ هزار و ۶۲۰ داوطلب گلستانی در گروه‌های آزمایشی پنجگانه در این مرحله از کنکور با هم به رقابت می‌پردازند.

وی بیان کرد: برای برگزاری این دوره از کنکور، ۲۶ حوزه اصلی و ۵۵ حوزه فرعی در ۱۳ شهرستان برنامه‌ریزی شده است.

رییس دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان گفت: داوطلبان گروه هنر نیز عصر امروز با هم به رقابت خواهند پرداخت.

شتایی‌جویباری اضافه کرد: فردا در نوبت صبح داوطلبان گروه آزمایشی علوم تجربی و عصر فردا نیز داوطلبان گروه آزمایشی زبان‌های خارجه در کنکور شرکت خواهند کرد.

وی یادآور شد: از مجموع کل داوطلبان ۱۵ هزار و ۷۸۱ نفر معادل ۶۲ درصد زن و ۹ هزار و ۸۳۹ نفر معادل ۳۸ درصد مرد هستند.

وی خاطرنشان کرد: تعداد داوطلبان امسال به نسبت آزمون دی ماه سال گذشته هزار و ۴۹۱ نفر بیشتر شده است.

رییس نمایندگان تام الاختیار استان گلستان در برگزاری آزمون کنکور سال جاری گفت: فردا پنجشنبه در گروه آزمایشی علوم تجربی ۱۱ هزار و ۳۳۳ نفر، زبان‌های خارجی هزار و ۷۴۲ نفر و هنر نیز ۹۶۳ نفر با هم رقابت خواهند کرد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha