۳۰۰ نفر از عوامل حریق کاه و کلش در لرستان به مراجع قضایی معرفی شدند

خرم‌آباد - ایرنا - مدیرکل حفاظت محیط زیست لرستان گفت: تاکنون ۳۰۰ نفر از افرادی که با آتش زدن بقایای گیاهی و کاه و کلش باعث خسارت به محیط زیست شده اند به مراجع قضایی استان معرفی شدند.

علی سالاروند روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا بیان کرد: امسال ۳۰۰ نفر به دلیل آتش زدن بقایای گیاهی از طرف جهادکشاورزی به محیط زیست معرفی شده اند که پس از تشکیل پرونده و بررسی های لازم، به دلیل ایجاد آلودگی و تهدید علیه بهداشت عمومی به مراجع قضایی معرفی شدند.

وی با بیان اینکه امسال مشکلات قانونی پیش روی برخورد با اینگونه افراد برطرف شده است اظهار داشت: در این راستا بصورت جدی با متخلفان برخورد شده است به حدی که پیش بینی می شود در سال های آینده اقدام به آتش سوزی کاه و کلش به کمترین حد ممکن برسد.

وی ادامه داد: برخی کشاورزان مبادرت به سوزاندن ضایعات مزارع یا همان کاه و کلش برای از بین بردن آفات می کنند که اقدامی آسیب زا به محیط زیست است همچنین این عمل نه تنها حاصلخیزی خاک را کاهش می دهد بلکه دود ناشی از سوزندان کاه و کلش موجب آلودگی هوا و محیط زیست، تشدید بیماری های قلبی، تنفسی و ریوی و نارضایتی شهروندان و ساکنین مجاور می‌شود.

سالاروند تاکید کرد: دهیاران افراد خاطی را به اداره حفاظت محیط زیست شهرستان معرفی نمایند تا این اداره برابر قوانین جاری بخصوص ماده ۲۰ قانون هوای پاک و ماده ۶۸۸ مجازات اسلامی متخلفین را به مراجع قضایی معرفی نماید.

وی با تاکید بر اینکه کشاورزان با توجه به اتمام فصل برداشت کشت اول از آتش زدن کاه وکلش در مزارع خودداری نمایند ادامه داد: از شهروندان تقاضا می شود در صورت مشاهده تخلف ناشی از سوزاندن کاه و کلش، مراتب به ادارات محیط زیست، جهاد کشاورزی پلیس ۱۱۰، بخشداری‌ها و دهیاری‌های محل خود اطلاع دهند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha