طرح اشتغال‌زایی معتادان بهبودیافته در یکی از کمپ‌های اهواز آغاز شد

اهواز – ایرنا – معاون فرهنگی و مطبوعاتی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان با اشاره به نقش آفرینی نهادهای مردمی در کاهش آسیب‌های اجتماعی، از آغاز طرح اشتغالزایی و توانمندسازی معتادان متجاهر بهبود یافته با حمایت این اداره کل و یک موسسه مردمی خبر داد.

مجید منادی روز چهارشنبه در حاشیه بازدید از کمپ ماده ۱۶ ویژه معتادان متجاهر در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهارکرد: موسسه فرهنگی "پرواز روح و جان" به عنوان یک نهاد مردمی، طرحی را در راستای کاهش آسیب‌های اجتماعی، اشتغالزایی و آموزش افراد بهبود یافته از اعتیاد آغاز کرده که در گام نخست آغاز این طرح، ۱۰ فرد رها یافته از اعتیاد را مشغول به کار شدند.

به گفته معاون اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان این موسسه با رویکرد مقابله با آسیب‌های اجتماعی به ویژه اعتیاد فعالیت می‌کند و جامعه هدف آن به طور ویژه توانمندسازی معتادان متجاهر بهبود یافته از بند اعتیاد است.

وی تاکید کرد: این موسسه فرهنگی و مردمی قصد دارد تا با همکاری دستگاه‌های دولتی در گام‌های بعدی تعداد بیشتری از بهبود یافتگان را مشغول به کار کند.

منادی با اشاره بر حمایت‌های اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی از طریق تبصره ماده ۱۴ قانون بودجه سال ۱۴۰۱ در زمینه کاهش آسیب‌های اجتماعی توضیح داد: مقابله و کاهش آسیب‌های اجتماعی از وظایف معاونت فرهنگی اداره کل ارشاد اسلامی استان به شمار می رود که تلاش ما در این راستا حمایت از نهادهای مردمی برای مقابله با این آسیب‌ها بوده که فعالیت موسسه فرهنگی "پرواز روح و جان" نمونه موفقی از این همکاری است.

وی قرار گرفتن نهادهای مردمی و دستگاهای دولتی در کنار یکدیگر را عامل مهم و تاثیرگذار در مقابله با آسیب های اجتماعی عنوان کرد.

معاون فرهنگی و مطبوعاتی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان در پایان از تلاش های سپاه حضرت ولی عصر (عج) در راستای اختصاص فضا برای آموزش و اشتغالزایی معتادان متجاهر، دادگستری استان و دیگر نهادهای متولی و همکار قدردانی کرد.

به گزارش ایرنا سال گذشته یک هزار و ۲۸۱ معتاد متجاهر با حکم قضایی در مراکز اقامتی و درمانی تحت نظارت بهزیستی خوزستان پذیرش و از خدمات این مراکز بهره‌مند شدند و در سه ماهه اول سال جاری نیز۱۲۰ معتاد متجاهر جمع آوری و در مراکز اقامتی بهزیستی خوزستان پذیرش شدند.

طرح اشتغال‌زایی معتادان بهبودیافته در یکی از کمپ‌های اهواز آغاز شد

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha