اظهارنامه‌های مالیاتی در خراسان جنوبی ۲۱ درصد رشد دارد

بیرجند - ایرنا - مدیرکل امور مالیاتی خراسان جنوبی گفت: تعداد فرم‌های تبصره ماده ۱۰۰ قانون مالیات‌های مستقیم و اظهارنامه عملکرد ۱۴۰۱ اصناف استان در سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۲۱ درصد رشد داشته است.

علی کریمدادی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: ۵۱ هزار و ۸۲۸ اظهارنامه و فرم تبصره ماده ۱۰۰ قانون مالیات‌های مستقیم در خراسان جنوبی تکمیل و به سازمان امور مالیاتی کشور به صورت الکترونیکی ارسال شده است.

وی اظهار داشت: از این تعداد ۴۱ هزار و ۹۴۹ فرم تبصره ماده ۱۰۰ قانون مالیات‌های مستقیم با رشد ۲۸ درصدی نسبت به سال قبل و تعداد ۹ هزار و ۸۷۸ اظهارنامه با سه درصد کاهش نسبت به سال قبل بوده است که نشان از استقبال بالای مشاغل و کسبه استان در استفاده از تسهیلات مالیات مقطوع تبصره ماده ۱۰۰ قانون مالیات‌های مستقیم دارد.

مدیرکل امور مالیاتی خراسان جنوبی گفت: از مجموع مودیانی که نسبت به انجام تکالیف قانونی (ارسال فرم تبصره ماده ۱۰۰ قانون مالیات مستقیم یا اظهارنامه) اقدام کرده‌اند برای تعداد ۳۴ هزار و ۱۲۱ مودی مبلغ مالیات را صفر ابراز کردند که بالغ بر ۶۵ درصد مودیان مذکور هستند.

وی افزود: همچنین ۲۶ درصد مودیان مبلغ مالیات بین صفر تا ۱۰۰ میلیون ریال و فقط هشت درصد یعنی چهار هزار و ۲۸ نفر در کل استان مبلغ مالیات بیشتر از ۱۰۰ میلیون ریال را ابراز کردند.

کریمدادی یادآور شد: مطابق قانون مالیات‌های مستقیم صاحبان مشاغل تا ۳۱ خرداد سال جاری مهلت داشتند نسبت به تکمیل و ارسال فرم تبصره ماده ۱۰۰ قانون مالیات مستقیم یا اظهارنامه عملکرد سال ۱۴۰۱ اقدام کنند اما با توجه به استقبال مودیان مالیاتی برای انجام تکالیف مالیاتی و جلوگیری از تضییع حقوق مودیان، برابر مصوبه شورای عالی هماهنگی سران قوا این مهلت تا ۱۰ تیر امسال تمدید شد.

وی گفت: مشارکت بالا و قابل تحسین مشاغل و کسبه استان در تکمیل و ارسال فرم تبصره ماده ۱۰۰ قانون مالیات‌های مستقیم و اظهارنامه عملکرد سال گذشته نشان دهنده حضور، همراهی و اعتماد کسبه استان در انجام تکالیف قانونی و برخورداری از حداکثر تسهیلات و مشوق‌های مالیاتی است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha