معاون منابع طبیعی کشور: ۲۴۶ میلیون اصله نهال آماده کاشت است

همدان- ایرنا- معاون برنامه ریزی، توسعه مدیریت و منابع سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور گفت: در راستای طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت، از ابتدای سال تاکنون ۲۴۶ میلیون اصله نهال آماده کاشت شده است که در زمان مناسب طبق شرایط اقلیمی کاشته می شود.

مصطفی جلیلی روز چهارشنبه در حاشیه گردهمایی معاونان برنامه ریزی، توسعه مدیریت و منابع ادارات کشور به میزبانی همدان در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: کاشت یک میلیارد درخت در طی چهار سال برنامه ریزی شده است که سهم هر سال غرس ۲۵۰ میلیون نهال است می شود که از ابتدای سال تاکنون ۲۴۶ میلیون اصله نهال تولید شده است.

وی اضافه کرد: در زمان آغاز به کار طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت انتقادهای فراوانی به این طرح و چگونگی تولید این میزان نهال صورت گرفت در حالیکه کشورهای مجاورمان حتی سابقه کاشت چهار تا ۱۰ میلیارد نهال را داشته اند.

معاون برنامه ریزی، توسعه مدیریت و منابع سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور ادامه داد: سرانه فضای سبز و جنگل در ایران بسیار کمتر از میانگین جهانی است که می توان با کاشت نهال، این رقم را افزایش داد.

معاون منابع طبیعی کشور: ۲۴۶ میلیون اصله نهال آماده کاشت است

جلیلی با بیان اینکه سرانه فضای سبز و جنگل در کشورمان یک هزار و ۷۰۰ متر مربع و در جهان ۶ هزار متر مربع است تصریح کرد: جهان به سمت تحریم کشورهای دارای آلایندگی بالا در حال حرکت است بنابراین یکی از راهکارها برای پیشگیری از قرار گرفتن در جمع کشورهای آلاینده تولید و کشت یک میلیارد درخت است.

وی گفت: سهم همدان از طرح مردمی تولید و کشت یک میلیارد درخت ۱۲ میلیون اصله یعنی کاشت سالانه سه میلیون نهال در اراضی این استان است که سه میلیون اول در حال تحقق است.

معاون برنامه ریزی، توسعه مدیریت و منابع سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور اظهار داشت: ۱۲۶ نهالستان در کشور فعال هستند که تا پیش از آغاز این طرح یعنی تا سال گذشته از وضعیت مناسبی برخوردار نبودند در حالیکه اجرای این طرح موجب فعال شدن آنها شد.

جلیلی افزود: طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت باعث فعال شدن نهالستان خصوصی، افزایش زراعت چوب و افزایش مشارکت مردم در این باره شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha