میزان صدمات ساختگی در خراسان رضوی ۴۴ درصد کاهش یافت

مشهد- ایرنا- مدیر کل پزشکی قانونی خراسان رضوی گفت:میزان تشکیل پرونده برای صدمات ساختگی در استان خراسان رضوی از ۵۰ پرونده در سال ۱۴۰۰ به ۲۸ پرونده در سال ۱۴۰۱ رسیده و میزان صدمات ساختگی در این استان طی سال ۱۴۰۱ نسبت به سال پیش از آن ۴۴ درصد کاهش یافته است.

دکتر سید آریا حجازی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود:یکی از عوامل کاهش صدمات ساختگی طی این بازه زمانی در استان خراسان رضوی کنترل دقیق سیستم قضایی و به ویژه پزشکی قانونی بوده است.

وی ادامه داد:صدمات ساختگی شامل مواردی همچون آسیب‌های سطحی مانند خراشیدگی، ساییدگی، کبودی و سرخ شدگی در تصادفات و نزاع‌های ساختگی است.

مدیر کل پزشکی قانونی خراسان رضوی گفت: میزان تشکیل پرونده برای صدمات حقیقی در استان خراسان رضوی با افزایش ۲۲.۳ درصدی از ۲۷ هزار و ۹۴ پرونده در سال ۱۴۰۰ به ۳۳ هزار و ۱۳۰ پرونده در سال ۱۴۰۱ رسیده است.

حجازی افزود: یکی از عوامل افزایش صدمات حقیقی طی این بازه زمانی در استان خراسان رضوی افزایش تصادفات به دلیل افزایش ترددهای پس از فرو کش کردن ویروس کرونا بوده است.

وی ادامه داد: میزان تشکیل پرونده برای صدمات حقیقی و ساختگی در این استان با افزایش ۶۹.۶ درصدی از ۴۶ پرونده در سال ۱۴۰۰ به ۷۸ پرونده در سال ۱۴۰۱ رسیده است.

پزشکی قانونی خراسان رضوی دارای ۲۰ مرکز شامل یک اداره کل در مشهد و ۱۹ مرکز در سایر شهرستان های استان خراسان رضوی است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha