۱۴ تیر ۱۴۰۲، ۱۵:۲۹
کد خبرنگار: 1015
کد خبر: 85160914
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

فرمانداردیلم: فعال شدن تعاونی مرزی در دستور کار قرار گرفت

گناوه - ایرنا - فرماندار دیلم استان بوشهر گفت: شروع فعالیت و رونق دادن تعاونی مرزنشینان این بندر در اولویت و دستور کار جدی قرار گرفته است.

به گزارش ایرنا، محمد اسدی روز چهارشنبه در جلسه بررسی مسایل و مشکلات تعاونی مرزنشینان شهرستان دیلم اظهار کرد: باتوجه به مطالبه مردم بخصوص سهامداران عضو تعاونی مرزنشینان، از کلیه ظرفیت های قانونی، تجارب تعاونی‌های مرزنشینان فعال شهرستان‌های همجوار و اتحادیه تعاونی‌های مرزنشینان استان بوشهر و با همکاری کامل دستگاه‌های متولی استفاده و اقدامات موثری انجام خواهد شد.

وی گفت: در این ارتباط مجمع عمومی یا فوق العاده تعاونی بمنظور سیر مراحل قانونی فعالیت هیات مدیره و ‌تعیین هیات مدیره جدید درصورت نیاز و پایان دوره هیات مدیره فعلی به صورت فوری انجام شود.

فرماندار دیلم افزود: حمایت تعاونی لنجداران و اتحادیه تعاونی های مرزنشینان استان جهت تامین و توزیع ارزاق عمومی، پیشنهاد افزایش سهام یا سهم مشارکتی اعضا بمنظور تامین و تقویت منابع مالی تعاونی مذکور برای خرید و توزیع ارزاق عمومی، پیگیری و اهتمام جدی جهت وصول کلیه بدهی های پیشین تعاونی از اشخاص حقیقی و حقوقی با تماس تلفنی و دیدار حضوری با آنها و در صورت ضرورت اقدامات قانونی و قضایی مورد نیاز از دیگر نکاتی است که باید در اولویت قرار گیرد.

فرمانداردیلم: فعال شدن تعاونی مرزی در دستور کار قرار گرفت

وی ادامه داد: پیشنهاد امکان فروش ملک فعلی در صورت موافقت اعضای سهامداران با طرح موضوع در جلسه مجمع عمومی و فوق العاده با توجه به موقعیت مناسب و ارزش افزوده ملک مذکور بمنظور تقویت منابع مالی تعاونی در صورت ضرورت، رایزنی با شرکت های داخلی و سرمایه گذاران بومی شهرستان با هدف سرمایه گذاری مشترک بمنظور خرید، تامین و توزیع اقلام و کالاهای اساسی بین اعضا با نرخ تعادلی و تنظیم بازار نیز باید مورد اهتمام جدی قرار گیرد.

فرمانداردیلم گفت: نماینده ویژه فرماندار تا حصول نتیجه نهایی کلیه اقدامات لازم بمنظور روند فعال سازی تعاونی مذکور با هدف تامین و توزیع ارزاق و کالاهای اساسی انتخاب می‌شود.

تعاونی های مرزنشین که از ابتدای دوران دفاع مقدس تا سال ۱۳۸۸ فعال بود و می‌توانست در حوزه معیشتی، کمک حال مرزنشینان باشد،به یک باره کنار گذاشته شد اما در آغاز فعالیت دولت سیزدهم ، فعالیت آن در اکثر مناطق مرزی ساحلی مجدد از سر گرفته شده است.

شهرستان ساحلی دیلم در شمال استان بوشهر واقع است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha