۱۴ تیر ۱۴۰۲، ۱۷:۵۲
کد خبرنگار: 3090
کد خبر: 85160923
T T
۳ نفر

برچسب‌ها

جشن ۱۸ کیلومتری عید غدیر در همدان برپا می شود

۱۴ تیر ۱۴۰۲، ۱۷:۵۲
کد خبر: 85160923
جشن ۱۸ کیلومتری عید غدیر در همدان برپا می شود

همدان-ایرنا- مدیرکل تبلیغات اسلامی استان همدان گفت: جشن میهمانی ۱۸ کیلومتری عید سعید غدیرخم در سراسر استان همدان برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایرنا، حجت‌الاسلام محمدهادی نظیری روز چهارشنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: جشن ۱۸ کیلومتری عید غدیر با همراهی تشکل‌های مردمی، فعالان قرآنی، هیات های مذهبی و مساجد در ۹ شهرستان و در بلوار ارم همدان، مریانج و جورقان شهرستان همدان پیش بینی شده است.

وی از توزیع ۵۰۰ هزار پرس غذا در روز عید غدیر خبر داد و افزود: اطعام دسته جمعی در ظهر روز عید غدیر و نیز توزیع افطار در بین مومنان از دیگر برنامه های اجرایی شاخص در این روز است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان همدان از پیش بینی حضور حداقل ۵۰ درصد جمعیت شهری در این جشن ها خبر داد و گفت: بیش از ۲ هزار جشن در محله ها با محوریت مساجد و کانون‌ها از عید سعید قربان تا روز مباهله تدوین شده است.

حجت‌الاسلام نظیری افزود: جشن ۱۰ کیلومتری با حضور بیش از سه میلیون نفر سال گذشته در تهران برگزار شد و با تایید مقام معظم رهبری زمینه برپایی این جشن ها در سایر استان‌ها فراهم شد.

وی ادامه داد: راه اندازی کاروان‌های خودرویی و موتوری، خطبه خوانی غدیر، بازسازی واقعه غدیر، اجرای پویش آزادسازی زندانیان و هر خانه یک پرچم از دیگر برنامه های شاخص در روز عید سعید غدیر خم است.

جشن ۱۸ کیلومتری عید غدیر در همدان برپا می شود

ضرورت احیای فرهنگ غدیر

مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی استان همدان گفت: رسانه‌ها در راستای ترویج و تبیین دهه ولایت وظیفه خطیری برعهده دارند و به عنوان تاثیرگذارترین افراد جامعه می‌توانند جامعه را در مسیر درست هدایت کنند و باید بدانند بالاترین درجه خدمت به بشریت شناساندن و معرفی مساله غدیر در جامعه است.

حجت‌الاسلام نظیری با بیان اینکه غدیر فقط یک رویداد تاریخی نیست افزود: رسالت ما، انتقال پیام بزرگ غدیر و این واقعه باید به عنوان مکتب و نظام معرفتی در جامعه معرفی شود.

وی با بیان اینکه دشمن امید و ایمان را در جمهوری اسلامی ایران نشانه گرفته است گفت: برنامه های دهه محرم با رویکرد نشر خوبی‌ها و امیدآفرینی در جامعه پیش بینی شده است.

حجت‌الاسلام نظیری با اشاره به برگزاری کنگره هشت هزار شهید استان همدان ادامه داد: در راستای گسترش فرهنگ ایثار و شهادت و شناخت شهدا هر یک از ۲ هزار و ۸۰۰ هیات مذهبی در استان در دهه محرم هر شب به معرفی یک شهید و وصیت نامه خوانی می پردازند.

سه هزار هیات مذهبی در استان همدان فعالیت دارند که تعداد ۲ هزار و ۲۰۰ هیات در سامانه بیرق اداره تبلیغات اسلامی استان ثبت شده اند.

استان همدان دارای یک هزار و ۵۰۰ مسجد در سطح مناطق شهری و روستایی است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha