تاکید دادیار دیوان عالی کشور بر تکمیل زندان جدید مراغه

مرغه- ایرنا- دادیار دیوان عالی و مدیرکل نظارت بر امور زندان‌های دادستانی کل کشور، گفت: تسریع در عملیات اجرایی و تکمیل زندان جدید مراغه ضروری است.

به گزارش ایرنا «رسول جلالی» روز چهارشنبه در بازدید از زندان مراغه افزود: تراکم جمعیتی در زندان قدیمی و قدمت ساختمان آن بالاست و با تکمیل زندان جدید، بسیاری از مشکلات مرتفع می‌شود.

وی پس از رسیدگی به مشکلات قضایی برخی از زندانیان افزود: با توجه به پذیرش زندان از پنج حوزه قضایی دادسرا و یک دادگاه و بخش، یکی از دادیاران به عنوان سرپرست واحد نظارت بر زندان‌ها در زندان مراغه استقرار می‌یابد.

تاکید دادیار دیوان عالی کشور بر تکمیل زندان جدید مراغه

وی همچنین با قدردانی از زحمات دادستان و مسئولان زندان مراغه در ایجاد اشتغال برای زندانیان، فعالیت‌های مختلف زندان مراغه را بی‌نظیر خواند و بر تداوم این فعالیت‌ها تاکید کرد.

به گزارش ایرنا اخیرا کارگاه مونتاژ موتورسیکلت با هدف ایجاد اشتغال و آموزش مهارت برای مددجویان در مکانی به مساحت ۴۰۰ مترمربع در ندامتگاه مراغه راه‌اندازی شد که اشتغالزایی برای ۶۰ نفر در داخل زندان و ۳۰ نفر در کارخانه تولید موتورسیکلت را به ارمغان آورد.

تاکید دادیار دیوان عالی کشور بر تکمیل زندان جدید مراغه

گفتنی است زندان جدید مراغه در یک محوطه چهار هکتاری و در مجاورت معدن سنگ «سنجان» این شهرستان احداث می‌شود اما ۲۳ هکتار زمین به آن اختصاص یافته است.

بر اساس اعلام مسئولان امر، فاز سه عملیات اجرایی این طرح در مرحله نازک‌کاری قرار دارد و در صورتی که اعتبار آن به موقع تامین شود، طی ۲ سال آینده بهره‌برداری می‌شود.

زندان جدید مراغه هزار نفر ظرفیت دارد و با بهره‌برداری از آن از تراکم جمعیتی ندامتگاه این شهرستان کاسته می‌شود و فضا و امکانات بیشتری در اختیار زندانیان قرار می‌گیرد؛ زندانی که از چندین شهرستان دیگر منطقه نیز پذیرش دارد.

دادیار دیوان عالی و مدیرکل نظارت بر امور زندان‌ های دادستانی کل کشور ور سفر یک روزه‌اش به مراغه، همراه با معاون دادستان آذربایجان‌شرقی و دادستان عمومی و انقلاب مراغه از آثار فرهنگی، تاریخی و دیدنی مراغه از جمله رصدخانه، گنبد غفاریه، گنبد سرخ، مقبره اوحدی و موزه ایلخانی نیز بازدید کردند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha