سیل خردادماه بیله‌سوار بیش از پنج هزار میلیارد ریال خسارت در پی داشت

اردبیل - ایرنا - فرماندار بیله‌سوار مغان با تاکید بر لزوم جابجایی واحدهای مسکونی در معرض سیل گفت: بر اساس ارزیابی کارشناسان مدیریت بحران سیل خردادماه پنج هزار و ۲۰۰ میلیارد ریال به بخش‌های مختلف شهرستان خسارت زده است.

صاحبعلی اصغری روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا از تامین مصالح ساختمانی واحدهای مسکونی آسیب دیده از سیل در تعدادی از روستاهای شهرستان بیله سوار خبر داد و گفت: برای ساختمان‌ها و ابنیه‌ای که در معرض خطر هستند مقرر شده است در محلی دیگر شروع به ساخت و ساز کنند.

وی ادامه داد: کارشناسان مدیریت بحران استانداری اردبیل مجموع خسارت‌های ناشی از سیل در این شهرستان در خردادماه امسال را پنج هزار و ۲۰۰ میلیارد ریال برآورد کرده‌اند.

فرماندار بیله سوار با تشریح برنامه‌های عمرانی این شهرستان در سال جاری گفت: امسال پنج کیلومتر از مسیر اصلی شهرستان و ورودی شهر بیله‌سوار به سمت سه‌راهی گوگ تپه شامل روستاهای زرگر ، قره قاسملو ، دمیرچلو و گوگ تپه با اعتباری بالغ بر ۱۵۰ میلیارد ریال بهسازی روکش آسفالت می‌شود.

اصغری افزود: علاوه بر این زیرسازی و بهسازی آسفالت جاده عالیشان قشلاقی بطرف شاه تپه‌سی به طول ۲.۵ کیلومتر با ۵۰ میلیارد ریال از طریق اداره راهداری اجرا می‌شود.

فرماندار بیله‌سوار همچنین از صرف ۷۰ میلیارد ریال برای اصلاح و شبکه توزیع و جابجایی ترانس برق در روستای اودلو با هدف تقویت برق منطقه خبر داد.

وی از خرید ۷۵ هزار تن محصول گندم از طریق مراکز خرید در سال جاری خبر داد و گفت: راندمان تولید محصول در مزارع آبی نسبت به سال گذشته افزایش یافته است ولی خشکسالی بی‌سابقه حدود ۴۰ هزار میلیارد ریال به بخش کشاورزی خسارت زده است.

اصغری تصریح کرد: در حوزه مسکن و ساخت مسکن در شهر بیله‌سوار ۴۳۶ نفر در طرح نهضت ملی مسکن ثبت‌نام شده واجد شرایط تشخیص داده شدند که ۱۷۹ نفر آورده خود را تامین کردند و ۱۹۶ نفر هم تایید نهایی شدند.

به گفته وی ، در جعفرآباد مغان هم ۱۷۲ نفر واجد شرایط بودند که به ۴۴ نفر تخصیص زمین شد و ۴۴ نفر تایید نهایی شدند که بر اساس آمار موجود در هفته دولت امسال ۶۰ واحد مسکونی در این شهر تکمیل و به افراد واجد شرایط واگذار خواهد شد.

بیله‌سوار مغان در شمال اردبیل و در جوار جمهوری آذربایجان قرار دارد.

۲۴ خردادماه امسال در اثر جاری شدن سیل در منطقه برزند گرمی مغان یک نفر جان باخت و پنج نفر دیگر نیز مفقود شدند ، در اثر سیل جاده گرمی- بیله‌سوار در محدوده پل انجیرلو مسدود شد. این مسیر در جریان سیل نهم خردادماه هم برای ساعاتی مسدود شده بود.

بارش‌های متعدد منجر به وقوع سیلاب در مناطق مختلف استان اردبیل شده و خسارت های سنگینی به همراه داشته است. در جریان سیل نهم و دهم خردادماه جاری هم مسیر گرمی _ بیله‌سوار برای ساعاتی مسدود شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha