استاندار خراسان رضوی: آماده اجرای توافقات با استانداری نجف برای زیارت‌آسان هستیم

مشهد-ایرنا- استاندار خراسان رضوی گفت: آماده اجرای توافقات انجام شده با استانداری نجف برای فراهم کردن زیارت آسان و همراه با آرامش مردم در هر ۲ کشور ایران و عراق هستیم.

به گزارش خبرنگار ایرنا، یعقوبعلی نظری روز چهارشنبه در نشستی با حضور معاون استاندار نجف افزود: بر اساس سفر مسوولان استان خراسان رضوی توافقاتی با مسوولان استان نجف به دست آمد و این در حالی است که هم اکنون مسوولان استان نجف هم در دیدار خود با مسوولان استان خراسان رضوی توافقات دیگری داشته اند.

وی ادامه داد: پیشنهاد می شود برای اجرای مناسب این توافق ها برنامه زمانبندی مشخص شود تا زمان مناسب برای اجرای توافق ها را از دست ندهیم.

استاندار خراسان رضوی بیان کرد: امیدواریم کارهای مشترک به خوبی پیگیری شود تا در نتیجه آن، شرایط مناسب زیارت برای زائران بارگاههای منور علوی در نجف و رضوی در مشهد، فراهم شود.

نظری اظهار کرد: شرایط همکاری مناسب بین دستگاههای طرف قرار داد در هر دو شهر نجف و مشهد، به زیارت همراه آرامش و امنیت آنان ختم می شود.

معاون استاندار نجف نیز در این نشست ضمن تبریک فرا رسیدن عید غدیر گفت: شاهد خلوص نیّت در رفتار مسوولان استان خراسان رضوی برای خدمت به مردم و زائران هستیم.

«هاشم الکرعابی» با اشاره به تسریع در پیگیری و اجرای مصوبات بین استاندری نجف و خراسان رضوی افزود: در این سفر نیز نشست هایی در خصوص اربعین حسینی (ع) با برخی از مقامات از جمله استانداران تهران و قم و شهرداران این ۲ شهر برگزار شد تا همکاری مناسبی در خدمت به زائران فراهم شود.

وی ادامه داد: مشکلاتی نیز در خصوص تحصیل و اقامت دانشجویان عراقی که برای تحصیل در مشهد حضور دارند، وجود دارد که امیدواریم آن موارد نیز در نشستها به نتایج مناسبی ختم شود.

هاشم الکرعابی بیان کرد: گزارشهایی در خصوص مشکلات فرودگاهی نیز وجود دارد که امیدواریم در بازدید از فرودگاه شهید هاشمی نژاد مشهد نیز برطرف شود.

وی ضمن اشاره به برگزاری کمیته های مختلف بین ۲ استان نجف و خراسان رضوی اظهار کرد: امیدوار هستیم تا مطالبی که در این نشست ها به توافق رسیده است، به زودی اجرا شود تا خواسته نهایی هر دوطرف در ارائه خدمات مناسب به زائران فراهم شود.

معاون استاندار نجف به همراه هیاتی از استان نجف روز گذشته وارد کشور ایران شد و امروز نیز در نشستی با معاون فرهنگی، اجتماعی و زیارت استاندار خراسان رضوی موضوعات مختلف مورد توافق بین کمیته های مشترک بررسی شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha