رییس کل دادگستری لرستان: برخورد قاطع با مخلان نظم عمومی صورت می‌گیرد

خرم آباد- ایرنا- رییس کل دادگستری لرستان گفت: با مخلان نظم عمومی برخورد قاطع می‌شود و علاوه بر مجازات‌های بازدارنده و جدی از مجازات‌های تکمیلی نیز استفاده خواهد شد.

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام سعید شهواری روز چهارشنبه در جلسه ستاد مبارزه با جرائم خاص با تبریک فرارسیدن عید سعید غدیر خم، اظهار کرد: با جرایم خشن و جرایم علیه تمامیت جسمانی برخورد قاطع، سریع، عبرت آموز و بازدارنده می‌شود.

وی با بیان این که امنیت شهروندان در محیط زندگی بسیار با اهمیت است، افزود: نباید به متجاوزان، سرکشان، فتنه‌گران و آشوبگران قدرت تعدی به حقوق مردم را داد.

رییس شورای قضایی لرستان تصریح کرد:: ماده چهار قانون نیروی انتظامی نخستین وظیفه نیروی انتظامی را برقراری نظم و امنیت و آسایش عمومی عنوان کرده و زحمتکشان این نهاد نیز در این راستا تمامی تلاش خود را به کار می گیرند.

حجت الاسلام شهواری امنیت را یکی از بزرگترین نعمت‌های پروردگار و دغدغه اصلی مردم دانست و بیان کرد: متولی امنیت نیز حاکمیت است و وظیفه تامین و برقراری امنیت را برعهده دارد.

رییس کل دادگستری لرستان با اشاره به حدیثی از پیامبر اکرم(ص) "امنیت و سلامتی ۲ نعمتی است که قدرشان مجهول است" عنوان کرد: رهبر معظم انقلاب در خصوص این امر مهم می‌فرمایند "امنیت زیرساخت همه‌ ابعاد زندگی یک جامعه است و گاهی از نان شب هم واجب‌تر و مهم‌تر است".

وی اضافه کرد: هدف از تشکیل این جلسه هم افزایی، ایجاد وحدت و رویکرد مشترک در برخورد قاطع با جرایم خاص و خشن، ایجاد احساس امنیت در جامعه و برخورد با برهم زنندگان نظم و امنیت با همراهی همه نهادهای اطلاعاتی، نظامی و انتظامی استان است.

حجت الاسلام شهواری بیان کرد: لازم است همه ظرفیت‌های استان پای کار بیایند تا موارد جزیی مخل امنیت برطرف و امنیت پایدار در استان حاکم شود چرا که در استان ظرفیت‌های خوبی وجود دارد.

وی با اشاره به قاتلان فراری استان افزود: ارتکاب قتل و متواری بودن قاتل، امنیت و احساس امنیت را از بین می‌برد، که لازم است با هم افزایی دستگاه‌های اطلاعاتی، امنیتی و نظامی در استان برای مسئله قاتلان فراری برنامه‌ریزی دقیق و کاربردی انجام شود.

نماینده عالی دستگاه قضایی لرستان برسطح بندی مجرمان و اراذل اوباش و به روز رسانی آن با هماهنگی نیروی انتظامی تاکید کرد و گفت: دستگاه قضا به کسی که نظم و امنیت را مختل می‌کند، هیچ گونه ارفاق قانونی نخواهد داد و با جرایم امنیتی و جرایمی که سلب آسایش عمومی را در پی دارند هیچ گونه تعارفی وجود ندارد و علاوه بر مجازات‌های بازدارنده و جدی از مجازات‌های تکمیلی نیز استفاده خواهد شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha