۱۴ تیر ۱۴۰۲، ۱۷:۵۶
کد خبرنگار: 762
کد خبر: 85161280
T T
۲ نفر

برچسب‌ها

 شبه نظامیان مورد حمایت اشغالگران آمریکایی چند جوان را در رقه سوریه ربودند

دمشق - ایرنا - شبه نظامیان جدایی طلب سوریه (قسد) مورد حمایت نیروهای اشغالگر آمریکایی، تعدادی از جوانان شهر رقه را ربوده و به یکی از مقرهای خود بردند تا آنان را وادار به عضویت در گروه خود کنند.

به گزارش ایرنا ، منابع محلی به خبرنگار خبرگزاری دولتی سوریه سانا گفتند : شبه نظامیان دموکراتیک کرد (قسد) مورد حمایت اشغالگران آمریکایی در شهر رقه با سد کردن عبور خودروها و شهروندان ، مردان جوان را از خودرو ربوده و به یکی از مقرهای نزدیک خود بردند.

این منابع تاکید کردند که اقدامات این شبه نظامیان در چارچوب اجرای برنامه های اشغالگر آمریکایی و حفاظت از کاروان کامیون هایی است که گندم و نفت سوریه را سرقت کرده و از مرزهای غیرقانوین خارج می کنند.

 شبه نظامیان مورد حمایت اشغالگران آمریکایی چند جوان را در رقه سوریه ربودند

روز گذشته رسانه دولتی سوریه ، منابع محلی در حومه الیعربیه در استان الحسکه اعلام کردند: یک کاروان از نیروهای اشغالگر آمریکایی ، ۴۳ کامیون و تانکر حامل نفت سرقتی سوریه را از گذرگاه غیرقانونی المحمودیه عبور داده و به خاک عراق منتقل کردند.

بر اساس این اعلام : نیروهای اشغالگر آمریکایی نفت سرقتی سوریه را به پایگاه‌های خود در عراق منتقل کرده اند.

پیش از این نیز نیروهای اشغالگر آمریکایی بار دیگر ۴۵ تانکر مملو از نفت سرقت شده از سوریه را به شمال عراق از طریق گذرگاه غیرقانونی المحمودیه منتقل کردند.

بارها مقامات سوری این سرقت نفت اشغالگران آمریکایی را محکوم کرده و از سازمان ملل درخواست کرده اند از این سرقت اشغالگران جلوگیری کند.

منابع محلی از حومه الیعربیه در مرز با عراق به خبرنگار سانا گفتند که نیروهای اشغالگر آمریکایی طی ساعات گذشته تانکرهای مملو از نفت دزدیده شده سوریه را از طریق گذرگاه غیرقانونی المحمودیه در حومه شرقی الحسکه در مرز با عراق به پایگاه های خود در شمال عراق منتقل کردند.

با شکست گروه تروریستی داعش به عنوان بازوی نظامی آمریکا در سوریه در آذر ماه سال ۱۳۹۶، نیروهای آمریکایی مستقیما جایگزین این گروهک شدند و دقیقا از همان زمان نیز به جای داعش شروع به استخراج و سرقت نفت سوریه کردند.

 دو کودک در پی درگیری ها بین گروه های تروریستی در منطقه راس العین قربانی شدند

به نقل از خبرگزاری سانا ، بر اثر درگیری مجدد بین گروه های تروریستی تحت حمایت نیروهای اشغالگر  در منطقه راس العین در حومه شمالی غربی استان حسکه دو کودک شهید و تعدادی غیر نظامی دیگر مجروح شدند.

منابع محلی در حومه راس العین به خبرنگار سانا گفتند که درگیری های شدید امروز در نزدیکی گذرگاه شهر راس العین در مرز با ترکیه بین عناصر تروریستی رخ داد که منجر به شهادت دو کودک و جراحت ۵ غیرنظامی و ورود خسارات مادی شد.

این منابع افزودند: در جریان این درگیری ها حداقل یک تروریست کشته و تعدادی دیگر زخمی شدند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha