۱۴ تیر ۱۴۰۲، ۱۹:۰۶
کد خبرنگار: 3113
کد خبر: 85161343
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

عربستان: همکاری‌های نفتی ما با روسیه در چارچوب «اوپک+» قوی است

تهران-ایرنا- وزیر انرژی عربستان اعلام کرد که «همکاری‌های نفتی عربستان و روسیه در چارچوب ائتلاف "اوپک پلاس" همچنان قوی است».

به گزارش ایرنا، «عبدالعزیز بن سلمان» وزیر انرژی عربستان سعودی روز چهارشنبه اظهار کرد، ائتلاف «اوپک+» هر کاری را که لازم است برای حمایت از بازار نفت انجام خواهد داد.

وی تأکید کرد که همکاری‌های نفتی کشورش با روسیه به عنوان بخشی از ائتلاف «اوپک پلاس» همچنان قوی است.

اوپک پلاس گروهی متشکل از سازمان کشورهای صادرکننده نفت و متحدانش از جمله روسیه است که حدود ۴۰ درصد نفت خام جهان را تولید می‌کند و از ماه نوامبر تولید نفت خود را به دلیل افزایش قیمت‌ها کاهش داده است.

اعضای اوپک‌پلاس همچنین تصمیم گرفتند که مجموع عرضه نفت تولیدکنندگان حاضر در تواقفنامه همکاری از یکم ژانویه ۲۰۲۴ تا ۳۱ دسامبر ۲۰۲۴ (کل سال ۲۰۲۴ میلادی) به ۴۰ میلیون و ۴۶۳ هزار بشکه در روز برسانند.

عربستان سعودی هم اعلام کرد که برای ژوئیه ۲۰۲۳ میلادی به‌صورت داوطلبانه روزانه یک میلیون بشکه از تولید خود می‌کاهد و احتمال می‌رود این رقم برای ماه‌های آینده نیز تمدید شود، در عین حال روسیه هم متعهد شد که به کاهش تولید داوطلبانه روزانه ۵۰۰ هزار بشکه‌ای خود ادامه دهد.

اعضای اوپک‌پلاس در اکتبر ۲۰۲۲ تصمیم گرفته بودند از ماه نوامبر تا پایان سال ۲۰۲۳ میلادی روزانه ۲ میلیون بشکه‌ تولید خود را کاهش دهند، همچنین بعضی از تولیدکنندگان این ائتلاف در آوریل ۲۰۲۲ به‌طور ناگهانی تصمیم گرفتند از یکم ماه مه ۲۰۲۳ (۱۱ اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۲) تا پایان سال ۲۰۲۳ میلادی روزانه یک میلیون و ۶۶۰ هزار بشکه از تولید خود بکاهند به‌طوری که این رقم در مجموع به روزانه ۳ میلیون و ۶۶۰ هزار بشکه رسید.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha