۱۴ تیر ۱۴۰۲، ۲۳:۰۶
کد خبر: 85161497
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

اعتراض به کشتار فلسطینیان در جنین، مقابل سفارت رژیم صهیونیستی در لندن

لندن – ایرنا – صدها تن از معترضان به جنایات وحشیانه رژیم صهیونیستی علیه فلسطینیان در اردوگاه جنین، عصر چهارشنبه (وقت محلی لندن) مقابل سفارت این رژیم در انگلیس تجمع کرده و فریاد مرگ بر اسرائیل سردادند.

به گزارش ایرنا، شرکت‌کنندگان در این حرکت اعتراضی با سر دادن شعارهای ضد اسرائیلی خواستار پایان دادن به اشغال‌گری، خشونت و نظام آپارتاید در فلسطین شدند. آن‌ها با حمل پرچم های فلسطین و شعارنوشته‌هایی علیه اشغال‌گران، آزادی سرزمین‌های فلسطینی را فریاد زدند.

جرمی کوربین رهبر پیشین دومین حزب سیاسی انگلیس (کارگر) طی سخنانی در جمع شرکت کنندگان گفت: تاکنون نیم میلیون شهرک‌نشین (صهیونیستی) و ۶۰۰ ایست بازرسی در سرزمین‌های اشغالی استقرار یافته و ۷۰ برنامه شهرک‌سازی توسط مقامات اسرائیلی در دست اقدام است. وی افزود: اسرائیلی‌ها درحالی خواستار روند سازش و احیای مذاکرات صلح هستند که حضور نظامیان، ایست‌های بازرسی و شهرک‌سازی‌ها را بیشتر کرده و مردم فلسطین را سرکوب و فقیرتر می‌کنند.

تامی شپرد نماینده حزب ملی اسکاتلند نیز که در این تجمع اعتراضی حضور داشت سیاست‌های دولت لندن را در حمایت از رژیم صهیونیستی به چالش کشید و گفت: آن ها به جای محکوم کردن جنایات صورت گرفته، سکوت کرده و برای اسرائیلی‌ها فرض قرمز پهن می‌کنند.

وی با اعتراض به لایحه جدید دولت انگلیس درباره سلب حق انصراف نهادهای عمومی این کشور از تجارت با رژیم صهیونیستی گفتهشدار داد پارلمان با تصویب این قانون انتقادهای بین‌المللی نسبت به بنیامین نتانیاهو را لاپوشانی و اسرائیلی‌ها را گستاخ‌تر خواهد کرد.

این قانون‌گذار انگلیسی تصریح کرد که فارغ از اتهام نخ‌نمای یهودستیزی به طرفداران فلسطین، تا زمانی که نفس در سینه دارد، به محکومیت جنایات صهیونیست‌ها ادامه خواهد داد.

به گزارش ایرنا، نظامیان رژیم صهیونیستی از بامداد دوشنبه شهر و اردوگاه جنین را از زمین و هوا مورد حمله و بمباران قرار دادند و این حمله بی سابقه همچنان ادامه دارد.

وزارت بهداشت فلسطین در جدیدترین آمار خود از افزایش شمار شهدای فلسطینی در جریان یورش هوایی و زمینی ارتش رژیم صهیونیستی به شهر اردوگاه جنین در کرانه باختری رود اردن به ۱۳ شهید و ۱۱۷ زخمی خبر داد که حال ۲۰ تن آنها وخیم گزارش می‌شود.

اقدامات وحشیانه صهیونیست‌ها با واکنش شدید نهادها و کشورهای اسلامی و عربی روبه‌رو شده و این کشورها جنایت این رژیم را نقض آشکار قوانین بین المللی دانسته و بر لزوم مقابله جامعه بین المللی با آن تاکید کرده‌اند.

این درحالیست که کشورهای غربی طی روزهای گذشته با صدور بیانیه‌های انفعالی ضمن به رسمیت شناختن آنچه حق مشروع رژیم صهیونیستی در دفاع از خود نامیده و بدون محکوم کردن جنایات صورت گرفته، به درخواست برای کاهش تنش‌ها اکتفا کرده‌اند.

حسام زملط سفیر تشکیلات خودگردان فلسطین دیروز در گفت‌وگو با تعدادی از رسانه‌های جریان اصلی انگلیس تصریح کرد؛ مادامی که اسرائیل دربرابر قوانین بین‌المللی پاسخگو نباشد، صلح در خاورمیانه جاری نخواهد شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha