نخستین جشنواره شعر مقاومت کرمان به ایستگاه پایانی رسید+ فیلم

کرمان-  ایرنا- مراسم اختتامیه نخستین جشنواره جهانی شعر مقاومت کرمان امروز (چهارشنبه) با حضور معاون پارلمانی رییس جمهور، جمعی از مسئولان استان، شاعران و میهمانان خارجی و ایرانی و جمعی از مردم کرمان برگزار شد. 

به گزارش خبرنگار ایرنا، معاون پارلمانی رییس جمهور شامگاه چهارشنبه در آیین پایانی جشنواره شعر مقاومت کرمان افزود: هر چند ادبیات مقاومت ابتدا از خطه فلسطین ظهور پیدا کرد اما به صورت واقع بینانه از صدر اسلام شعر در ایجاد روحیه حماسی موثر بوده است.

سید محمد حسینی با اشاره به اینکه هجمه دشمن را نباید بی پاسخ گذاشت و زبان در این راستا می تواند در پاسخ دهی مناسب باشد، گفت: جهاد تبیین، توسط شاعران در دوران انقلاب، دفاع مقدس و جبهه مقاومت تحقق پیدا کرده است.

شعر در خدمت مفهوم مقاومت

شهردار کرمان نیز در این آیین افزود: بنای ما این است هنر زیبای شعر در خدمت مفهوم مقاومت قرار گیرد زیرا شعر می تواند این مفهوم چند بعدی را برای ما تداعی کند.

سعید شعرباف با بیان اینکه شخصیت شهید سلیمانی جز به زبان هنر و شعر قابل بیان نیست، ادامه داد: در سال‌های آینده به صورت کمی و کیفی این جشنواره را گسترش خواهیم داد و تلاش می کنیم این حرکت فارغ از افکار و الگوهای شخصی ادامه داشته باشد و به جشنواره ای شناخته شده در کشور تبدیل شود.
دبیر جشنواره شعر مقاومت کرمان نیز در این نشست افزود: این جشنواره از سوم خرداد پارسال در سه زبان فارسی، عربی و انگلیسی آغاز شده است.
مجتبی احمدی بیان کرد: آثار۱۴۷ شاعر به مرحله نهایی جشنواره شعر مقاومت کرمان رسید که در نهایت ۲۰ شاعر به مرحله پایانی راه یافتند.
جشنواره شعر مقاومت کرمان با شرکت شاعران داخلی و خارجی از کشورهای لبنان، عراق، افغانستان، تانزانیا، پاکستان، استرالیا، یمن، سوریه و آفریقای جنوبی به میزبانی شهر کرمان برگزار از خرداد سال گذشته آغاز شد و در این راستا آثار ۶۰۱ شاعر در قالب ۲ هزار اثر به زبان‌های عربی، انگلیسی و فارسی به دبیرخانه این جشنواره ارسال شد که در مجموع اثر ۱۴۷ شاعر نیز به مرحله نهایی راه یافت و ۲۰ اثر در مرحله نهایی پذیرفته شد.
آیین پایانی این جشنواره نیز با حضور شاعرانی از عراق، افغانستان، ایران و سوریه شامگاه ۱۴ تیرماه در تالار فرهنگ و هنر کرمان برگزار شد.

در این آیین پایانی جشنواره شعر مقاومت کرمان همچنین از کتاب"صدایم بزنید کوه" گزیده شعرهای فارسی این جشنواره جهانی نیز رونمایی شد.

در انتهای جشنواره شعر مقاومت کرمان در بخش شعر انگلیسی؛ نرگس میر فیضی از قم، محمد خادم از اصفهان، در بخش شعر عربی محلی (میلاد تیرگردون، مسعود محمدی سعید آوی و عماد الکثیری از اهواز، بخش شعر عربی فصیح؛محمد باوی بحری از ایران، محمد باقر جابر از لبنان، علی نجم عبدالله از عراق و حسین عباسی از ایران، بخش شعر فارسی نو؛ پریناز سعیدی از زنجان، فاطمه موسوی از خرم آباد طیبه نیکو از شیراز و محمد مهدی احمدی از افغانستان، بخش شعر کلاسیک؛ خدابخش صفادل از نیشابور، رضا خورشیدی فرد از قم،. عبدالرضا حسینی از عنبرآباد، بخش شعر فارسی سنتی؛ احسان کاوه از تهران، غلامرضا کافی از شهربابک و سهیلا بیابانی از رشت به عنوان برگزیده انتخاب شدند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha