۱۵ تیر ۱۴۰۲، ۹:۰۹
کد خبرنگار: 1278
کد خبر: 85161601
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

احتمال آتش سوزی مراتع در استان زنجان قوت گرفت

۱۵ تیر ۱۴۰۲، ۹:۰۹
کد خبر: 85161601
احتمال آتش سوزی مراتع در استان زنجان قوت گرفت

زنجان - ایرنا - کارشناس مسوول پیش‌بینی و مدیریت بحران هواشناسی زنجان گفت: با افزایش دمای هوای مناطق مختلف زنجان از روز جمعه و وزش باد نسبتا شدید، احتمال آتش سوزی در مراتع استان قوت ‎گرفته است.

حسین سلطانی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: هم اکنون آسمان اغلب مناطق استان صاف است که از بعدازظهر با وزش باد نسبتا شدید همراه خواهد شد و وزش باد طی روزهای آینده نیز ادامه خواهد یافت.

وی با بیان اینکه دمای هوا در مناطق گرمسیری استان به بیش از ۴۰ درجه سانتیگراد خواهد رسید، از هم استانی ها خواست: از رهاسازی بطری و لوازم شیشه ای و براق در محیط و روشن کردن آتش و رهاسازی آن در مراتع و جنگل ها خودداری کنند.

سلطانی به هشدار سطح زرد هواشناسی صادر شده در استان برای روزهای جمعه و شنبه هفته آینده اشاره کرد و اظهار داشت: این هشدار برای شهرستانهای زنجان، طارم، ابهر، خرمدره، ایجرود، خدابنده، سلطانیه و ماهنشان صادر شده که نوع مخاطره آن افزایش دما، احتمال گرمازدگی و گسترش آتش های انسان ساز با وزش باد شدید به خصوص در مراتع است.

وی دمای فعلی هوای شهر زنجان را ۲۱ درجه سانتیگراد بیان کرد و گفت: این میزان دما نسبت به روز گذشته در همین ساعت یک درجه سانتیگراد کاهش یافته است.

سلطانی با اشاره به میزان نوسان دمای هوای شهرهای مختلف استان، خاطرنشان کرد: طی شبانه روز گذشته کمینه و بیشینه دمای هوای زنجان ۱۷ و ۲۹ درجه، ابهر ۱۶ و ۳۰ درجه، خرمدره ۱۷ و ۲۹ درجه، آببر ۲۴ و ۳۴ درجه، سلطانیه ۱۳ و ۲۹ درجه، قیدار ۱۵ و ۳۰ درجه و ماهنشان ۱۹ و ۳۴ درجه سانتیگراد گزارش شده است.

استان زنجان از ۵۷ ایستگاه هواشناسی برخوردار است که کارشناسان حرفه‌ای در چهار باب از این ایستگاه‌ها به صورت شبانه روز و در چهار ایستگاه دیگر نیز به طور ۱۲ ساعته مستقر هستند.

داده‌های وضعیت جوی در مابقی ایستگاه‌های استان نیز به صورت خودکار جمع‌آوری می‌شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha