۱۵ تیر ۱۴۰۲، ۹:۴۷
کد خبرنگار: 1014
کد خبر: 85161678
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

اطعام بیش از نیم میلیون نفری ولایتمداران البرزی در عید غدیرخم

کرج – ایرنا – مدیرکل تبلیغات اسلامی استان البرز به آغاز جشن های مردمی عید سعید غدیرخم از عصر امروز پنجشنبه اشاره کرد و گفت: از عصر امروز تا فردا همزمان با روز عید سعید غدیرخم بیش از نیم میلیون پرس غذای گرم طبخ و در بین مردم توزیع می شود.

حجت الاسلام و المسلمین «مهدی ولایی برحق» روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: طبخ و توزیع غذاهای نذری در قالب جشن های عید سعید غدیر و به صورت خودجوش مردمی در تمام محلات روستایی و شهری استان انجام می شود.

وی با بیان اینکه طبق روایات متعدد اطعام کردن در این روز بسیار حسنه و مورد تاکید است و باعث می شود که این سنت به دست فراموشی سپرده نشود، اظهار کرد: مراسم جشن و اطعام در بیش از چهار هزار محله استان اجرا می شود.

ولایی برحق گفت: به مناسبت این عید بزرگ که بزرگترین عید مسلمانان و روز تجدید بیعت با ولایت است، مردم ضمن آذین بندی کوچه ها و محلات و برپایی جشن های متناسب با شرایط خود، در جشن هایی که مراکز فرهنگی مذهبی استان همچون هیئات مذهبی،‌مساجد، موسسات و مراکز فرهنگی تبلیغی و قرآنی برگزار می کنند، شرکت می کنند.

وی برگزاری محافل تکریم و تجلیل از سادات، مسابقات فرهنگی و هنری ، تئاتر غدیر، توزیع بسته های معیشتی و علوی و خواندن سرودها و همخوانی جوانان و نوجوانان در سطح استان را از دیگر این برنامه ها برشمرد و افزود: صبح روز عید سعید غدیر خم نیز در محل مصلی حضرت امام (ره) کرج جشنی برگزار می شود که در این جشن مردم ضمن تجدید بیعت دوباره با ولی فقیه خود، از سادات نیز تجلیل می شود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان البرز اضافه کرد:‌ برپایی موکب های پذیرایی، حرکت کاروان شادی، اجرای پیاده روی خانوادگی از ساعت هفت صبح روز جمعه از میدان توحید کرج به سمت مصلای کرج از دیگر برنامه ها به شمار می رود.

وی گفت: در این مهمانی همه تلاش می‌کنند با اطعام، هدیۀ اسباب‌ بازی به کودکان، ایستگاه صلواتی و پخش شیرینی و شربت، برپایی جشن و سرود و مولودی‌خوانی و گره‌گشایی از مردم محله، به عشق علی (ع) عید غدیر را گرامی بدارند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha